ارزیابی وزارت دفاع آمریکا از وضعیت کردهای سوریه

سرویس جهان- بازرس کل وزارت دفاع آمریکا از آشفتگی در نیروهای دموکراتیک سوریه بر اثر افزایش حملات ترکیه و گشوده شدن جبهه های دیگر علیه این نیروها در سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، بازرس کل وزارت دفاع آمریکا در بخشی از گزارش سه ماهه پایانی 2023 درباره وضعیت نیروهای آمریکا و همپیمانان در عراق و سوریه، به بررسی وضعیت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه پرداخته است.

 با این که روز گذشته یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا به روزنامه واشنگتن تایمز گفته بود از گزارش ها درباره حمله ترکیه به تاسیسات غیرنظامی مناطق تحت کنترل کردهای سوریه اطلاع ندارد اما بازرس کل وزارت دفاع آمریکا از آسیب جدی این حملات به زیرساختها در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داده است.

در این گزارش به افزایش حملات ترکیه به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه و به تبع آن، جابجایی نیرو توسط فرماندهان کرد نیروهای دموکراتیک سوریه اشاره شده است. در این گزارش آمده است بعد از تشدید حملات ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، فرماندهان کرد در موقعیت نیروها تغییراتی ایجاد کرده و نیروهای بیشتری را به نزدیکی مرز ترکیه منتقل کرده اند. این مسئله باعث شده است که تعداد نیروهای دموکراتیک سوریه در جنوب منطقه تحت کنترل کردهای سوریه در استان دیرالزور کاهش یابد.

در این گزارش به سه تهدید جدی منطقه تحت کنترل کردهای سوریه اشاره شده که عبارتند از ترکیه، جنگجویان قبایل عرب و گروههای مخالف حضور آمریکا در سوریه. وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده است حملات این سه گروه موجودیت ساختارهای سیاسی-نظامی کردهای سوریه را به خطر انداخته است.

گزارش وزارت دفاع آمریکا همچنین از عقب افتادن برنامه های آموزش و تجهیز نیروهای تحت رهبری آمریکا توسط آمریکا و همپیمانان خبر داده است که علت آن ایجاد بی ثباتی در پی تشدید حملات به این مناطق عنوان شده است.

وزارت دفاع آمریکا ادعا کرده است حملات ترکیه موقعیت مالی نیروهای دموکراتیک سوریه را تضعیف کرده است. همچنین تاکید شده است حملات ترکیه و جنگجویان قبایل عرب باعث شده نیروهای دموکراتیک سوریه گشت زنی ها برای مقابله با داعش را کاهش دهند که این مسئله پیامدهایی به دنبال خواهد داشت.

با این حال، وزارت دفاع آمریکا تاکید کرده است مشارکت نیروهای دموکراتیک سوریه و ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا برای مقابله با داعش همچنان ادامه خواهد داشت اما حملات ترکیه در هماهنگی ها میان آنها وقفه ایجاد کرده است.

کد خبر 2766814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha