ادامه بن بست مذاکرات کردی-کردی در سوریه

سرویس جهان- وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد مذاکرات کردی-کردی در سوریه همچنان در بن بست قرار دارد و نماینده آمریکا نتوانسته جریان های کردی در سوریه را به سر میز مذاکره باز گرداند.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع آمریکا در گزارش جدید خود از وضعیت در عراق و سوریه، به مسئله مذاکرات دو جناح اصلی کردی در سوریه نیز پرداخته و نسبت به ازسرگیری مذاکرات آنها ابراز ناامیدی کرده است.

بر اساس این گزارش، نماینده آمریکا در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه که برای متقاعد کردن شورای میهنی کرد سوریه و احزاب وابسته به اتحاد دموکراتیک کرد سوریه تلاش کرده، نتوانسته است آنها را به بازگشت به میز مذاکرات متقاعد کند.

دو جناح کردی در سوریه شامل احزاب چپ وابسته به حزب اتحاد دموکراتیک سوریه یا PYD و شورای میهنی کرد سوریه که به نوشته وزارت دفاع آمریکا به حزب دموکرات کردستان عراق نزدیک است، از سال 2012 مذاکراتی را ابتدا در اقلیم کردستان عراق و سپس در منطقه کردنشین سوریه انجام دادند. با این که موافقت های اولیه بر سر برخی موضوعات حاصل شد اما این موافقت ها هیچ وقت اجرایی نشد.

بر اساس گزارش وزارت دفاع آمریکا، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه، شورای میهنی کرد سوریه را از منطقه تحت کنترل اداره خودگردان کردی در سوریه اخراج کرده است.

کد خبر 2766824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha