یکی از رهبران جبهه ترکمانی: کردها پیشنهادهای ما را رد کردند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از رهبران جبهه ترکمان در کرکوک اعلام کرد که کردها پیشنهادهای آنها در خصوص عهده داری پست استانداری به مدت دو سال برای هر یک از اقلیت ها رد کرده اند و افزود: «مذاکرات برای تقسیم پست های اجرایی بین اقلیت ها ادامه دارد».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، قحطان الونداوی، از رهبران جبهه ترکمان در یک کنفذانس خبری اعلام کرد که ترکمان ها پیشنهاد کردند که اداره استان کرکوک توسط همه اقلیت های آن (کرد، عرب و ترکمن) تقسیم شود، اما کردها این پیشنهاد را رد کردند و از تقسیم پست های اجرایی جلوگیری کردند».

وی گفت: «کردها هرگونه توافق بین عرب و ترکمان برای کاندیدکردن یک شخصیت عرب برای اداره این استان را رد می کنند».

الونداوی اشاره کرد: «مذاکرات در مورد پیشنهاد تعیین یک کاندید عرب برای تصدی پست استانداری به مدت دو سال و سپس به مدت دو سال برای ترکمان ها ادامه دارد.

شورای استان کرکوک در 5ام ماه جاری جلسه خود را بدون حضور جناح های عربی و ترکمانی و با حضور نمایندگان کرد (حزب دمکرات و اتحادیه میهنی کردستان) و اقلیت مسیحیان برگزار کرد، اما به دلیل نرسیدن به حد نصاب قانونی جلسه به تعویق افتاد.

اعراب و ترکمان ها هشت کرسی از کل 16 کرسی شورا دارند، اتحادیه میهنی کردستان پنج کرسی، حزب دمکرات کردستان دو کرسی و یک کرسی نیز به اقلیت مسیحی اختصاص داده شده است.

کد خبر 2766912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha