پیشرفت در مذاکرات بغداد-اربیل بر سر نفت

سرویس جهان- بر اساس گزارش گروه تبادل سهام لندن، به نقل از یک نماینده کرد عراق، اربیل و بغداد بر سر کنترل مشترک چاههای نفتی در اقلیم کردستان به توافق اولیه دست یافته اند.

به گزارش کردپرس، نشریه وابسته به گروه تبادل سهام لندن، به نقل از یک نماینده کرد در پارلمان عراق، از پیشرفت مذاکرات میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر مدیریت منابع نفتی در اقلیم کردتسان خبر داد.

بر اساس اظهارات بیار طاهر، نماینده حزب دموکرات کردستان عراق در پارلمان عراق، قانون نفت و گاز جدید که همچنان بر سر نهایی شدن آن مناقشه وجود دارد، می تواند به اختلافات 15 ساله میان کردها و بغداد بر سر نفت پایان دهد.

این نماینده کرد گفته است دو طرف توافق کرده اند که میدان های نفتی واقع در اقلیم کردستان، به صورت مشترک از سوی اربیل و بغداد مدیریت شود.

او افزود: تنها اختلاف بر سر این است که کردها تاکید می کنند که تنها چاههایی که قبل از سال 2005 در شمال عراق کشف شده اند، به صورت مشترک مدیریت شوند.

این نماینده کرد توافق بر سر مدیریت مشترک میدان های نفتی را پیشرفت در مذاکرات خوانده و گفته است تصویب نهایی قانون نفت و گاز در عراق می تواند به اختلافات دو طرف پایان دهد.

کد خبر 2766939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha