ضوابطی که زندگی مردم را مختل کرده‌اند، باید تغییر کنند

سرویس کرمانشاه _ استاندار کرمانشاه گفت: باید زمینه اصلاح ضوابط و مقرراتی که  زندگی جاری مردم در حوزه ساخت و ساز مسکن را مختل کرده‌اند با رایزنی با مجموعه‌های تصمیم ساز و تصمیم گیر، فراهم کرد.

به گزارش کردپرس محمد طیب صحرایی در نشست شورای مسکن استان که با حضور معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و مدیران عضو برگزار شد؛ عنوان کرد: در مناطقی مانند اورامانات به دلیل کوهستانی بودن عملا امکان رعایت ضوابط مربوط به حوزه راهداری مانند مناطق دیگر وجود ندارد. 

وی افزود: متاسفانه عدم توجه به ویژگی های اقلیمی و جغرافیایی ، زندگی عادی مردم و روال عادی ساخت و سازها در منطقه اورامانات را عملا مختل کرده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: در جاهایی که این ضوابط با زندگی مردم همخوانی ندارند باید تلاش کرد با رایزنی و پیگیری با مراجع تصمیم گیرنده این‌ موارد اصلاح شوند.

وی این باور مرسوم که ضوابط میراث فرهنگی یک مانع و سد در مسیر تحول و پیشرفت است را غلط دانست و گفت: میراث فرهنگی باید در چهارچوب ضوابط قانونی، امکان مقاوم سازی و یا بهسازی و ایمن سازی بناهای واقع در محدوده بافت تاریخی را فراهم کنند.

مدیر ارشد استان گفت: میراث فرهنگی نباید ضوابط را به گونه ای اعمال کنند که امکان هرگونه تغییرات توسط صاحب ملک و یا امکان هرگونه نقل و انتقال از افراد سلب شود.

صحرایی ادامه داد: در بافت های روستایی هم باید این ضوابط قانونی به گونه ای اصلاح شود که امکان درجاسازی و فضا برای تغییر سازه‌ها برای مردم فراهم شود.

کد خبر 2767007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha