وضعیت اقلیم کردستان از نظر دولت انگلیس

سرویس جهان- معاون وزیر امور خارجه انگلیس همکاری میان کشورش و اقلیم کردستان را مهم خواند اما وضعیت دموکراسی در اقلیم کردستان را نامناسب ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت پارلمان انگلیس، برخی نمایندگان پارلمان انگلیس این هفته ضمن بررسی وضعیت اقلیم کردستان عراق و رابطه انگلیس با این منطقه، از لئو دوچرتی، معاون وزیر خارجه انگلیس برای ارائه توضیحاتی درباره وضعیت روابط انگلیس با اقلیم کردستان دعوت کرد تا در نشستی در یک  از تالارهای مجلس عوام انگلیس پیرامون این موضوع شرکت کند.

دوچارتی در سخنرانی خود روابط انگلیس با اقلیم کردستان عراق را دیرینه خواند و نسبت به تقویت رابطه با اربیل در آینده ابراز امیدواری کرد.

با این حال، معاون وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد نیاز به تقویت دموکراسی در اقلیم کردستان احساس می شود. او همچنین نسبت به موضوع آزادی رسانه ها در اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و نسبت به تعامل مثبت دولت اقلیم کردستان با رسانه های منتقد ابراز امیدواری کرد.

مقام ارشد دولت انگلیس از جمله موارد نگران کننده در اقلیم کردستان را ادامه اختلافات داخلی میان احزاب حاکم در این منطقه، لاینحل ماندن اختلافات میان کردها و دولت مرکزی عراق، عدم ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان و عدم پیشرفت قابل ملاحظه در سازماندهی نیروهای نظامی در اقلیم کردستان عراق دانست.

مقام وزارت خارجه انگلیس تاکید کرد هر زمان احزاب کرد عراقی با هم متحد بوده اند این مسئله به ایجاد ثبات در عراق و پیشرفت در این کشور کمک کرده است.

لئو دوچارتی همچنین نسبت به تعویق مکرر برگزاری انتخابات پارلمانی در اقلیم کردستان ابراز نگرانی کرد و این مسئله را به زیان اقلیم کردستان دانست.

کد خبر 2767019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha