ایجاد مرکز تدریس و توسعه زبان کردی در دانشگاه ایندیانا

سرویس جهان- دانشگاه ایندیانا اعلام کرد همزمان با برگزاری کلاس های تدریس زبان کردی، اقدام به چاپ کتب به زبان کردی و توسعه این زبان در مرکز مطالعات خاورمیانه این دانشگاه کرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از وبسایت دانشگاه ایندیانای آمریکا، این دانشگاه اعلام کرد سومین دانشگاه در سطح آمریکاست که برنامه منسجم برای تدریس زبان کردی به علاقه مندان آمریکایی ایجاد کرده است.

بر اساس خبر دانشگاه ایندیانا، یکی از اهداف اصلی این دانشگاه برای تدریس زبان کردی به آمریکایی ها، ایجاد تعامل بیشتر و بهتر شهروندان آمریکایی با جامه کردهای مقیم شهر نشویل این کشور است که به سبب جمعیت 20000 نفری کردهای این شهر به کردستان کوچک در آمریکا شهرت یافته است.

دانشگاه ایندیانا در اجرای این طرح حقوق مدرسان را پرداخت می کند و اقدام به چاپ کتب درسی به زبان کردی و توسعه آن در مرکز مطالعات و زبا نهای خاورمیانه کرده است.

بر اساس خبر وبسایت دانشگاه ایندیانا، هزینه آموزش زبان کردی و دیگر زبانها در این دانشگاه از سوی وزارت آموزش عمومی ایالات متحده آمریکا تامین می شود.

در حال حاضر تدریس به زبان کردی سورانی است اما به گفته یکی از مقامات کمیته آموزش دانشگاه ایندیانا، کارشناسان و مدرسان برجسته در حوزه آموزش زبان کردی سورانی و کرمانجی در این دانشگاه برای ارائه بهتر آموزش زبان کردی حضور دارند.

کد خبر 2767061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha