رونق دوباره کسب و کار برخی شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان

شرکت نفتی دی ان او نروژ اعلام کرد به دلیل رونق گرفتن دوباره تولید نفت در اقلیم کردستان به سود خالص 218 میلیون دلاری در سال گذشته دست یافته است.

بیشتر شرکت های نفتی خارجی در اقلیم کردستان، به دنبال توقف صادرات نفت این منطقه به ترکیه در ماه مارس 2023، به کاهش تولید نفت خام، هزینه ها و تعداد کارمندان خود اقدام کردند.
اما شرکت دی ان او نروژ که سهامدار اصلی میدان نفتی ناوکه در اقلیم کردستان است، از رونق دوباره تولید نفت خام در این منطقه خبر داده  و بر اساس گزارش جدید، شرکت دی ان او در سال گذشته بیش از 600 میلیون دلار درآمد داشته که 218 میلیون دلار آن سود خالص بوده است.
شرکت های نفتی خارجی که در حال مذاکره با دولت مرکزی عراق برای از سرگیری صادرات نفت خام اقلیم کردستان به ترکیه هستند، در حال حاضر نفت خام و میعانات تولیدی خود را به خریداران داخلی در اقلیم کردستان می فروشند.
دی ان او که به جز اقلیم کردستان در دریای شمال و آفریقا نیز فعالیت دارد، اعلام کرده که حدود سه چهارم تولید نفت و گاز این شرکت در اقلیم کردستان عراق انجام شده است.
با این حالف بیژن مصور رحمانی، مدیر عامل این شرکت گفته است مشکلات جدی همچنان وجود دارد و این شرکت امیدوار است با رفع توقف صادرات نفت خام اقلیم کردستان و ازسرگیری پرداخت دستمزد توسط دولت اقلیم کردستان، شرکت به دوران اوج رونق خود باز گردد.

کد خبر 2767069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha