۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
پروژه های عمرانی افتتاح شده دهه فجر در مهاباد چنگی به دل نزد

سرویس آذربایجان غربی- پروژه های افتتاحی دهه فجر در مهاباد به غیر از حوزه های کشاورزی و درمان پروژه های چشمگیری نبودند و اگر لیست پروژه های عمرانی کلنگ زنی نبود، لیست پروژه های افتتاحی تنها به آسفالت معابر و حتی روکش آسفالت خلاصه می شد.

به گزارش کردپرس، پروژه های دهه فجر امسال بنا بر اعلام فرماندار ویژه این شهرستان شامل چندین پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال بوده که افتتاح یا کلنگ زنی شدند و اعتبار مورد نیاز این طرح ها توسط بخش دولتی و بخش خصوصی تامین شده است.

طرح های مذکور که در برنامه های دهه فجر امسال با حضور مسئولان در مهاباد به بهره برداری رسید شامل چند پروژه بود که از آن جمله می تواند به طرح پارک سید آباد با ۵۵ میلیارد ریال اعتبار، فاز نخست آسفالت راه روستایی محور لاچین به شیلان آباد در ٤ کیلومتر با ۸۵ میلیارد ریال اعتبار، ، پروژه آسفالت معابر شهر گوک تپه و جدول گذاری با ۲۱ میلیارد ریال، پروژه روکش آسفالت محور مهاباد به بوکان (مسیر برهان) با ۱۵۵ میلیارد ریال، پروژه آسفالت ورودی روستای اگریقاش به طول یک کیلومتر، با ۶۰ میلیارد ریال، پل روستای «داش تیمور» با ۵۰ میلیارد ریال، ۴.۲ کیلومتر راه روستای آغاسور مهاباد با ۸۰ میلیارد ریال اشاره کرد.

در بخش درمان؛ افتتاح مرکز سلامت روان با ٥ میلیارد ریال، افتتاح مرکز دیالیز میلاد مهاباد ویژه بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۴۰ میلیارد ریال، بهره برداری آزمایشگاه جدید مرکز بهداشت مهاباد به ٥ میلیارد ریال و در حوزه کشاورزی نیز واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۸۸ هزار قطعه و سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و ۱۸ پروژه مختلف حوزه کشاورزی با ۱۳۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون به بهره برداری رسیدند.

در بین پروژه های افتتاح شده، به غیر از پروژه های بخش کشاورزی و درمان، پروژه شاخص و چشمگیری دیده نمی شود. بقیه پروژه به احداث پل روستایی و آسفالت راه و معابر و حتی روکش آسفالت! بر می گردند که برای مجموع اینها ٥١١ میلیارد ریال هزینه شده است.

از عجیب ترین برنامه های افتتاحیه این ایام، افتتاح روکش آسفالت محور مهاباد به بوکان (مسیر برهان) با ۱۵۵ میلیارد ریال، با حضور شخص فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و روسای ادارات خدمات رسان و ادارات مرتبط با پروژه ها بود که در پنجمین روز دهه فجر انجام شد! این در حالی است که روکش آسفالت واقعا پروژه قابل بهره برداری محسوب نمی شود و از جمله خدمات راهداری است، اما حضور شخص فرماندار و روسای ادارات در افتتاح چنین پروژه هایی جای تعجب دارد.

کما اینکه در همین ایام در روستای جعفرآباد استان خراسان رضوی امام‌جمعه ای که برای افتتاح روکش آسفالت به این روستا رفته بود از افتتاح و بریدن روبان این پروژه امتناع کرد  و این موضوع به سوژه خبری بسیاری از رسانه ها تبدیل شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی گفت:«برای روکش آسفالت که نباید مراسم افتتاحیه گذاشت، حق مردم است که این خدمات به آن‌ها ارائه شود. این‌که پروژه نیست این‌ها جزو وظایف روزمره شما است و نباید به عنوان پروژه مطرح کرد.».

او با بیان اینکه من روبان این پروژه را قیچی نمی‌کنم، عنوان کرد: «برای یک روکش آسفالت نباید مردم را بیاورید و جمع کنید، اینکه روکش اسفالت کردیم و روشنایی تأمین نمودیم به افتتاحیه نیاز ندارد. تعریف پروژه در مسائل دولتی این است که شما چیزی را بنا کنید، اینکه آسفالتی که از قبل بوده را مجدد روکش کنید، پروژه نیست.».

پروژه های کلنگ زنی دهه فجر هم در مهاباد شامل پروژه پل باکس بتنی کتاب با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه از محل درآمدهای عمومی شهرداری، پروژه احداث هتل آپارتمان تاج سد مهاباد با اعتبار اولیه ۸۰۰ میلیارد ریال، پروژه پل پیروزی پیروزی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار، پروژه کمربندی جنوب شهر مهاباد به طول یک‌هزار و ۱۰۰ متر مربع، با اعتبار اولیه این پروژه ۱۰۰ میلیارد ریال بود که با حضور مسئولان کلنگ زنی شد.

شاید بتوان شاخص ترین پروژه افتتاح شده را همان پروژه های بخش کشاورزی و افتتاح واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۱۸۸ هزار قطعه و سرمایه گذاری یکهزار میلیارد ریال و پروژه های حوزه درمان دانست. سایر پروژه های افتتاحی هم در این ایام پروژه شاخصی نبودند و به قول امام جمعه خلیل‌آباد خراسان رضوی؛ «تعریف پروژه در مسائل دولتی این است که شما چیزی را بنا کنید» و شاید این کامل ترین تعریف برای مسئولان باشد تا پروژه آسفالت ورودی روستای و روکش جاده را در قالب پروژه های افتتاحی جا نکنند/.

کد خبر 2767085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha