کردستان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان مشکلات بسیار زیادی دارد

استاندار کردستان گفت: دولت در حوزه اشتغال و رفع بیکاری در کشور و به تبع آن در استان کردستان توفیقاتی حاصل کرده است کما اینکه همچنان در استان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان مشکلات بسیار زیادی داریم.

به گزارش کرد پرس، اسماعیل زارعی کوشا در بیست و یکمین جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان، یکی از شاخص های ارزیابی برای دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد را جذب دانشجو بیان کرد و گفت: دانشگاه آزاد استان کردستان در زمینه جذب دانشجو به خوبی عمل کرده و در این راستا جزو دانشگاه های موفق کشور با تعدد رشته است.

وی با اشاره به ظرفیت دانشگاه آزاد برای ورود به برنامه های فرهنگی، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل استان کردستان و غنای فرهنگی خوب، توقع داریم نهادهای فرهنگی همچون دانشگاه در این حوزه ها ورود جدی داشته باشند.

استاندار کردستان به رویکرد مطلوب مجموعه دانشگاه آزاد کشور در حوزه آموزش های مهارتی اشاره کرد و افزود: این برنامه در استان کردستان مورد استقبال قرار گرفته و به خوبی دنبال می شود کما اینکه به تمرکز بیشتری نیاز است.

زارعی کوشا با بیان اینکه دولت در حوزه اشتغال و رفع بیکاری در کشور و به تبع آن در استان کردستان توفیقاتی حاصل کرده است کما اینکه ما همچنان در استان در حوزه اشتغال فارغ التحصیلان مشکلات بسیار زیادی داریم، ادامه داد: تا اشتغال فارغ التحصیلان ملموس نباشد، ایجاد اشتغال در جامعه ملموس نخواهد شد.

وی یادآور شد: در پاییز امسال نرخ بیکاری استان روند کاهشی داشت و در کشور رتبه اول کاهش بیکاری را داشتیم اما چون با خیل عظیمی از فارغ التحصیلان دانشگاهی مواجه هستیم این امر معضل بزرگ و نیازمند اندیشیدن تمهیدات جدی است.

استاندار کردستان یکی از راهکارهای موثر برای رفع بحران بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی را مهارت آموزی دانشجویان عنوان کرد و بیان کرد: اگر این حوزه را بالفعل کنیم بار بزرگی از دوش خانواده ها و جامعه برداشته می شود.

کد خبر 2767100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha