اعتراض کردهای مقیم فرانسه به سیاست های تبعیض آمیز امانوئل ماکرون

سرویس جهان- 21 سازمان وابسته به ائتلاف ملی همدردی با کردها در فرانسه، با انتشار نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور فرانسه، خواستار پایان یافتن سیاست های تبعیضص آمیز دولت نسبت به کردهای مقیم این کشور شد.

به گزارش کردپرس، 21 سازمان و نهاد وابسته به ائتلاف ملی همبستگی با کردها در فرانسه که به امضای پاسکال تور و آنیک سامولیان، روسای این ائتلاف رسیده، خواستار پایان دادن به اقدامات تهاجمی دولت و یورش پلیس به جوامع کرد در فرانسه بویژه شهر مارسی شده اند.

 در این نامه سرگشاده به امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه که در روزنامه اومانیته این کشور منتشر شده، رئیس جمهور فرانسه به تغییر رویکرد نسبت به کردها و افزایش اقدامات تهاجمی نسبت به کردهای مقیم فرانسه متهم شده است.

در این نامه دولت فرانسه به مسدود شدن دارایی فعالان کرد، تعقیب آنها و بازبینی سیاست های مهاجرتی که بیشتر جامعه کردها را هدف قرار داده، و نیز برخی اقدامات تهاجمی دیگر متهم شده است.

امضا کنندگان این نامه با اشاره به حمایت فرانسه از نیروهای کرد سوریه و اقدامات تبعیض آمیز علیه مهاجران کرد در فرانسه تاکید شده است که قهرمان خواندن کردهای سوریه در خاورمیانه از یک طرف و برخورد قهری با پناهندگان کرد در فرانسه اقدامی تبعیض آمیز و غیر قابل درک است.

در این نامه فرانسه به همدستی با ترکیه برای اعمال فشار بر فعالان کرد متهم شده و از رئیس جمهور فرانسه خواسته شده ضمن خارج کردن پ.ک.ک از لیست گروههای تروریستی به اقدامات تهاجمی علیه کردهای مقیم این کشور پایان دهد.

کد خبر 2767138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha