بافل جلال طالبانی: تلاش های اتحادیه میهنی در راستای حفاظت از اقلیم کردستان و دور نگه داشتن آن از درگیری ها است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بافل جلال طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان در حاشیه سومین روز از کنفرانس امنیتی مونیخ با استیون بیگن، معاون سابق وزیر خارجه آمریکا و معاون رئیس شرکت بوئینگ دیدار کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت گلی کردستان، طی این دیدار بر تداوم هماهنگی و همکاری بین اقلیم کردستان، عراق و آمریکا در چارچوب حفظ منافع عالی و همکاری مشترک برای مبارزه با تروریسم و ​​غلبه بر چالش های امنیتی تاکید شد.

بافل طالبانی در ادامه این دیدار بر دغدغه اتحادیه میهنی کردستان برای متحد کردن تلاش های سیاسی و دیپلماتیک به منظور حفظ ثبات سیاسی در منطقه تاکید کرد و گفت: «تلاش های اتحادیه میهنی کردستان در جهت حفظ اقلیم کردستان و دور نگه داشتن آن از درگیری است، ما نمی‌خواهیم خاکمان به عرصه‌ تسویه حساب منازعات خارجی تبدیل شود و امنیت مردم به خطر بیفتد».

در مقابل، استیون بیگن با احترام از تلاش ها و اقدامات جلال طالبانی رهبر فقید اتحادیۀ میهنی کردستان  در جهت حفظ وحدت و امنیت در عراق یاد کرد و گفت: «خوشحالم که در سفرهایم به عراق از نزدیک با مام جلال دیدار کرده‌ام و در مورد روند سیاسی اقلیم گفتگو کرده‌ایم».

کد خبر 2767152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha