عضو شورای عالی جماعت عدالت: کار به جایی رسیده است که ساختار اقلیم در معرض خطر قرار گرفته و به آن توجهی نمی شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عبدالستار مجید، عضو شورای عالی جماعت عدالت کردستان با اعتقاد به این که دادگاه فدرال عراق مدت هاست در مورد انتخابات پارلمان کردستان تصمیم گیری کرده است و فقط اعلام آن باقی مانده است. افزود: عدم اعلام این تصمیم تا حدی به امور داخلی اقلیم کردستان و بیشتر به دخالت بغداد و کشورهای منطقه‌ای و بین المللی مربوط می شود.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، عبدالستار مجید که رئیس فراکسیون جماعت عدالت در پنجمین دوره پارلمان کردستان بود، در بیانیه ای گفت: «فکر می کنم دادگاه فدرال مدت هاست در مورد انتخابات پارلمان کردستان تصمیم گیری کرده است و برای این مسئله یک تصمیم قطعی اتخاذ کرده که فقط اعلام آن باقی مانده است و دلیل عدم اعلام آن تا حدودی مربوط به امور داخلی اقلیم کردستان است و بیشتر آن به سیاست ها و مداخلات عراق و کشورهای منطقه‌ای و بین المللی مربوط می شود».

به گفته عبدالستار مجید، حکم دادگاه فدرال دو بخش دارد؛ اول: پایان دادن به کرسی اقلیت ترکمان و ارمنی و دوم: تقسیم اقلیم کردستان به چهار حوزه انتخاباتی.

این عضو شورای عالی جماعت عدالت کردستان گفته است: «در واقع شیوه حکمرانی، اقلیم کردستان را به امروز رسانده است. این وضعیت ناهموار خودمان است که باعث شده بغداد دائماً در تلاش برای شکل دادن به اقلیم کردستان باشد».

وی همچنین بیان کرده است: «ما قبلاً به عنوان یک دولت تعامل میکردیم و مانند یک دولت هم با ما تعامل میشد، اما متأسفانه اکنون کار به جایی رسیده که ساختار اقلیم نیز در معرض خطر قرار گرفته و به آن توجهی نمی شود، به حدی که دادگاه فدرال هر روز با یک تصمیم مداخله میکند. آنچه اتفاق افتاده و انجام شده، بخش کوچکی از آنچه است که قرار است در آینده رخ بدهد».

کد خبر 2767157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha