فاجعه انسانی در انتظار مناطق تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- موسسه Think global health هشدار داد در صورت عدم جلوگیری از حملات هوایی ترکیه به زیرساخت های غیرنظامی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه فاجعه ای انسانی در این مناطق روی خواهد داد.

به گزارش کردپرس، موسسه Think global health  وابسته به اندیشکده شورای روابط خارجی و دانشگاه واشنگتن نسبت به پیامدهای بمباران هوایی گسترده زیرساخت های غیرنظامی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه توسط ترکیه هشدار داد.

این موسسه آمریکایی هشدار داده است حملات شش ماه گذشته ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه بخش قابل توجهی از زیرساخت های بهداشتی، آب و برق و سوخت رسانی را از بین برده است و حداقل 3 میلیون نفر تحت تاثیر این حملات کمترین دسترسی به امکانات بهداشتی و نیازهای اولیه را دارند.

موسسه وابسته به دانشگاه واشنگتن و شورای روابط خارجی، به طور غیرمستقیم، آمریکا را عامل حملات ترکیه به کردهای سوریه دانسته است زیرا این کشور جنگنده های اف 16 را در اختیار ترکیه قرار داده، به دنبال تحویل نسل جدید این جنگنده ها به آنکاراست  و در برابر حملات گسترده ترکیه به این مناطق سکوت کرده است.

این موسسه هشدار داده است سیستم بهداشتی از جمله مراکز خدم ترسانی به بیماران در حملات هوایی ترکیه آسیب دیده و حتی مراکز درمانی احداث شده توسط نهادهای بین المللی نیز هدف این حملات قرار گرفته است.

 موسسه Think global health از آمریکا خواسته است از تحویل جنگنده های نسل جدید اف 16 به ترکیه خودداری کند و بودجه ای را نیز برای کمک به کردهای سوریه به منظور بازسازی زیرساخت های آسیب دیده در شمال و شمال شرق سوریه در نظر بگیرد.

کد خبر 2767172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha