۶۰ تن مواد غذایی غیرمجاز در کردستان توقیف شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از توقیف ۱۱۲ قلم محصولات غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در کردستان خبر داد و گفت: وزن تقریبی این محصولات توقیف شده ۶۰ تن است.

به گزارش کرد پرس، هومن قصری در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در ۹ ماهه منتهی به آذر ماه سال جاری، یک هزار و ۴۵ مورد بازدید از کارخانجات و کارگاه های تولیدی مواد غذایی در سطح استان به ثبت رسیده است.

وی از توقیف ۱۱۲ قلم محصولات غذایی غیرمجاز و تاریخ مصرف گذشته در مدت مذکور و ناشی از فرآیندهای بازدید خبر داد و اظهار کرد: وزن تقریبی این محصولات توقیف شده ۶۰ تن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: در مدت مذکور بیش از ۲۵ تن انواع محصولات غذایی فاسد و غیر مجاز در استان معدوم شده است.

قصری با اشاره به صدور و تمدید ۱۷۸ فقره پروانه ساخت جهت محصولات غذایی، ادامه داد: علاوه بر این، ۳۱ فقره پروانه بهره برداری جهت کارخانجات صادر شده است.

وی یادآور شد: در مدت مذکور، ۱۶۸ مورد شناسه نظارت کارگاهی جهت کارگاه های تولیدی مواد غذایی در استان صدور یا تمدید شده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: از ابتدای سال تا آخر آذر ماه سال جاری، ۳۰ فقره گواهی مشاغل خانگی جهت محصولات غذایی صادر شده است.

کد خبر 2767190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha