ورود ۱۱۰ هزار پرونده به شورای حل اختلاف کردستان/میانگین رسیدگی ۲۵ روز است

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۱۰ هزار و ۲۶۴ پرونده به شورای حل اختلاف استان ارجاع که ١٠۶ هزار و ۲۴۶ پرونده از آنها مختومه شد.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی در نشست خبری با رسانه های کردستان، گفت: از ۵٩ هزار پرونده قابل صلح و سازش در ۱۰ ماهه اول امسال، ١۶ هزار و ۴٠٠ پرونده به سازش انجامیده است.

وی با بیان اینکه از ١٠٣ هزار پرونده وارده به معاونت حل اختلاف، ٣۴ هزار به صورت الکترونیکی رسیدگی شده است، افزود: از مهر امسال تا کنون ١٩ هزار و ٨٠٠ پرونده با موضوع حصر وراثت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۵ برابر افزایش داشته است.

معاون حل اختلاف و سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان میانگین رسیدگی به پرونده های شورای اختلاف را ٢۵ روزه عنوان کرد و اظهار کرد: در استان ۹۱ پرونده قصاص داریم که ۱۲ پرونده به صلح انجامیده است.

اسدی با بیان اینکه در استان ۴۰ هیات صلح راه اندازی کردیم، ادامه داد: ۵۵ پرونده ورشکستگی داشتیم که ۱۰ پرونده مختومه شده است از ۵ مورد مزایده هم یک مورد به نتیجه رسیده، در عین حال ۳ شرکت ورشکسته هم آماده واگذاری است.

وی با بیان اینکه در حوزه داوری و میانجیگیری ۶ پرونده دایر شده و ۱۷ پروانه میانجیگیری هم صادر شده است، یادآور شد: از ۱۰ جرم کیفری دارای بیشترین فراوانی ارتکاب، سرقت در ۱۰ ماهه امسال حدود ۹ درصد و توهین به افراد هم ۲۴ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 2767191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha