۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان کردستان به قضات مشاوره می دهند

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان گفت: ۱۵ دفتر حمایت از اطفال و نوجوانان در حوزه های قضایی استان فعال و ۱۷ مشاور در محاکم اطفال و نوجوانان به قضات این شعب مشاوره می دهند.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان با اشاره به برنامه های حوزه پیشگیری های فرهنگی و اجتماعی، گفت: ۲۰ کارگاه  آموزشی در سطح استان برای دانش آموزان با موضوع پیشگیری از اعتیاد برگزار شد.

وی اظهار کرد: همچنین با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان مهارت های ارتباطی بدون خشونت و عوامل وقوع جرایم ناشی از خشونت و آسیب های آن به دانش آموزان آموزش داده شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به سازش ۱۵.۷ درصد از زوجین متقاضی طلاق توافقی در ۶ ماهه نخست سال جاری، افزود: با راه اندازی سامانه مسیر در استان، پرونده های طلاق توافقی قبل از ارسال به شعبه از طریق این سامانه به مراکز مشاوره ارجاع می شوند تا با ارائه راهکارهای روانشناختی به زوجین از تشکیل غیر ضروری پرونده در محاکم پیشگیری گردد و زمینه ادامه زندگی مشترک بین طرفین فراهم شود.

اسدی از فعالیت ۱۰ مرکز مهر خانواده در استان جهت ملاقات فرزندان طلاق با والدین خود در محیطی امن و آرام خبر داد و ادامه داد: در سال جاری یک هزار مورد ملاقات در این مراکز انجام شده است. همچنین کارگاه های والدگری مثبت توسط مدیران این مراکز برای فرزندان طلاق برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری ۳ جلسه شورای پیشگیری از جرم استان و ۱۷ جلسه شورای پیشگیری از جرم شهرستان های تابعه، یادآور شد: جلسات شورای پیشگیری از وقوع جرم با حضور دستگاه های مرتبط استان به منظور هماهنگی در اجراء طرح ها و برنامه های استانی پیشگیری از وقوع جرم، تشویق نوآوری های منطقه ای، مدیریت پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از ظرفیت های بالقوه و ایجاد تحرک و پویایی در استان برگزار می شود.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان بر تقویت اطلاع رسانی و ارتقاء آگاهی های عمومی تاکید کرد و بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی در سال جاری یک تیزر، دو موشن گرافیک و یک مستند کوتاه با محتوای پیشگیری از جرم و آسیب های اجتماعی در این معاونت تهیه و منتشر شده است.

اسدی همچنین از تهیه و ارسال ۲۵ عنوان پیامک پیشگیرانه برای ۳۳۰ هزار نفر از شهروندان استان و انتشار ۲۴ طرح و پیام پیشگیرانه از طریق نصب بنر در معابر شهری و زیرساخت های تبلیغات محیطی استان خبر داد.

کد خبر 2767232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha