مرد نکونام، در قلب مردم ماندنی است/ چالاک عظیمی

در بسیاری از تعاریف در ممالک مختلف دنیا نماینده به کسی گفته می شود که پرچم دار مطالبات و خواسته های مشروع یک جامعه و ناظر عمیق بر اجرای قوانین از سوی دولت ها در راستای اجرای قانون اساسی یک کشور توسط قانون گذاران است.

 از این رو نماینده بودن نماد تحقق ارزش های اجتماعی و اقتصادی یک جامعه پویا است. مهندس جلال محمودزاده یکی از نمایندگان مهاباد در تاریخ ادوار مجلس شورای اسلامی است که بیشترین حمایت های مردمی را داشته و از محبوب ترین آنها بوده است. در این راستا جلال محمودزاده در تلاشی بی وقفه و خستگی ناپذیر همیشه در پی احقاق حق مردم شریف مهاباد از مسئولین کلان مملکتی بوده و در این راه حتی یک ثانیه هم دریغ ننموده اند.

جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی که مردی از جنس مردم و عمل است به خوبی با مشکلات و رنج های مردم حوزه انتخابیه خود آشنا است. ایشان از همان ابتدا با رویکرد دوری کردن از حواشی غیرقانونی و تشریفات، پیوند مستحکمی را با موکلان خود برقرار کرد و در راستای تامین اهداف و منافع مردم و موکلان خود گام برداشت. وی با توجه به جایگاه ممتاز و حساس نمایندگی در مجلس شورای اسلامی، به طور مداوم از این فرصت بزرگ در جهت خدمتگزاری به مردم استفاده کرده است. ایشان در طول دوره نمایندگی خود در دوره های هشتم، دهم و یازدهم به رغم همه مشکلات و مشغله های موجود، در هر زمان با گشاده رویی بی نظیر موکلان خود را به حضور پذیرفته و به مشکلات آنان در سطح کوچک و بزرگ شخصی و عمومی تحصیلی و اداری و غیره رسیدگی نموده است.

در بررسی و ارزیابی کارنامه دوره های اخیر "جلال محمودزاده" نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی با وجود همه مخاطرات و هجمه های احتمالی از سوی افکار غیر همسو (اشخاص حقیقی و رسانه ها)، در این مقاله تلاش شده است که با تاکید بر صداقت به عملکرد و برنامه های ایشان به عنوان یک نماینده ای فرا منطقه ای پرداخته شود.

جلال محمودزاده متولد ۱۳٤٥ دارای مدرک دانشگاهی دکترای کشاورزی گرایش ترویج  در هشتمین، دهمین و یازدهمین دوره انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه مهاباد توانست با کسب اکثریت آرا برای سه دوره به مجلس راه پیدا کند.

بنا به ارزیابی های محلی ومنطقه ایی و از نگاه موکلان محمودزاده از جمله نماینده های فعال کم توقع و پیگیر در راستای تامین اهداف شهر مهاباد و مردم بوده و در این راستا نباید از همکاری و زحمت های مسئولین مربوطه در دفتر ارتباطات مردمی آن نماینده، در خدمت رسانی و پاسخ گویی به مردم در غیاب آن نماینده محترم، چشم پوشی کرد.

با توجه به تخصص دانشگاهی و تجربه ایشان در سطح مدیریتی از ابتدای فعالیت دوره دهم و یازدهم مجلس به عنوان نایب رئیس اول کمیسیون کشاورزی و رئیس فراکسیون اهل سنت انتخاب شد. از دیگر مسئولیت های کلان محمودزاده در سطح کشور، می توان به انتخاب ایشان به عنوان رئیس هیات تحقیق و تفحص از انتقال آب سد زولای سلماس به قره باغ و ناظر ویژه معادن استان آذربایجان غربی اشاره نمود. از اهم فعالیت های ماندگار محمودزاده در حوزه های مختلف در مهاباد و حومه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1 -حوزه محیط زیست: محمودزاده تنها نماینده پیشرو در تاریخ مهاباد است که حفظ و حراست از محیط زیست برای ایشان از مهم ترین دغده های کاری است. جلوگیری از تهدید ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده زمین های دادگستری برخوردهای قاطع با آلودگی های اخیر ماده سمی و خطرناک بنزن در پتروشیمی مهاباد پیگیری بی تدبیری در ساخت سایت بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستان مهاباد تشکیل جلسه های مکرر با سمن های محیط زیستی شهرستان و حومه جلوگیری از آلودگی آب سد مهاباد توسط فاضلاب 7 روستا، تلاش بی وقفه در جهت حل مشکل پساب شهرک صنعتی و ساماندهی چندین طرح مهم محیط زیستی در شهرستان)

2- پیشنهاد طرح های قانون گذاری در مجلس: طرح استخدام معلمین حق التدریسی و نهضت، پیش دبستانی، سرباز معلم  خرید خدمات و غیرانتفاعی طرح هوای پاک، طرح حمایت از کارکنان و هیات علمی دانشگاه آزاد، طرح بیمه کولبران، طرح بخشودگی جرایم و دیرکرد وام های کشاورزی، بند و تبصره ۱۹ طرح اصلاح قانون ارزش افزوده و استخدام کارگزاران بیمه کشاورزی.

3- حوزه سلامت، بهداشت و درمان: مکان یابی و تصویب و تحویل زمین بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی دولتی از محل اعتبارات ارزش افزوده و سفرهای ریس جمهور و اعتبارات بودجه ایی و اشتغال مستقیم ۱۲۱۰ نفر، کلنگ زنی بیمارستان ۹۶ تختوابی تامین اجتماعی به عنوان اولین بیمارستان تامین اجتماعی خارج از مرکز استان و اشتغال مستقیم ۶۱۰ نفر اعتبار تکمیل کلینیک تخصصی بیمارستان امام خمینی مهاباد و احداث مرکز بسیار ضروری غربالگری سرطان و هم چنین اجرای طرح توسعه اورژانس این بیمارستان، تصویب طرح کلینیک تخصصی هلال احمر با زیربنای ٦٦٠٠ متر مربع مساحت در ٦ طبقه راه اندازی بخش ام ار ای (MRI) جذب تجهیزات سی تی اسکن ١٦CT-SCAN تسلا، سونوگرافی پیشرفته جدید، ۵ دستگاه دیالیز، ۵ دستگاه آمبولانس مجهز پیشرفته، راه اندازی مرکزی فوریت های پزشکی کیتکه در بخش خلیفان احداث ۸ باب خانه بهداشت روستایی و اخذ مجوز و جذب تخصیص اعتبار ساخت ۵ باب خانه بهداشت روستایی جدید. تکمیل ساختمان پیراپزشکی و ایجاد دانشکده پرستاری و دانشکده علوم پزشکی و شبانه روزی کردن مراکز درمانی شهرهای خلیفان و کوکتپه.

4- حوزه ورزش و امور جوانان: مرمت و بازسازی استادیوم فوتبال ورزشگاه آزادی مهاباد به همراه احداث مهمان سرای ورزشکاران. احداث استادیوم ورزشی در شهر گوگ تپه همراه با امکانات جایگاه ویژه، احداث سالن ورزشی سرپوشیده در شهر خلیفان و ده ها سالن ورزشی دولتی و خصوصی و چمن‌های مصنوعی در روستاها و مراکز دیگر.

6- حوزه کشاورزی: جذب اعتبارات جهت انتقال آب و لوله گذاری و بتن ریزی کانال های انتقال آب، تصویب اعتبار ٦ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در منطقه روستاهای دشت شهرویران که هم اکنون در دست اجرا می باشد، کوشش در جهت احداث کارخانه قند ۵۰۰۰ تنی مهاباد با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی که به اتمام رسیده است). ایجاد صنایع تبدیلی و احداث پارک جنگلی استاد هه ژار در مسیر سد مهاباد به مساحت ۱۰۰ هکتار و میلیاردها تومان اعتبار و توسعه وسیع ماشین آلات بخش کشاورزی.

6- حوزه تقسیمات و صنعت و معدن: تبدیل روستاهای گوک تپه و خلیفان به شهر در بین ۸ روستای معرفی شده استان، علی رغم اختلافات بسیار محموزاده با شرکت پتروشیمی مهاباد در تلاشی چشمگیر از ایشان زمینی به مساحت حدود ٤٠ هکتار جهت احداث شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد تصویب و تمامی مجوزهای صادر شده است، احداث کارخانه پنل و نیروگاه خورشیدی در روستای قزلقوبی، اخذ مجوز کارخانه تولید روغن موتور و روغن ترمز در روستای دارلک و اخذ مجوز احداث کارخانه کنسانتره آهن.

7- حوزه راه و شهرسازی: آسفالت راه های روستایی با اعتبارات ملی بطوری که هیچ راه روستایی مهاباد وجود ندارد که آسفالت نشده باشد و یا به پیمانکار واگذار نشده باشد، احداث جاده های دسترسی به معادن به طول حدود ۴۵ کیلومتر توسط وزارت صمت به عنوان تنها شهر استان در این رابطه، تامین اعتبار پروژه 4 بانده کردن جاده مهاباد ارومیه تا سه راهی دارلک و مهاباد ترشکان و ترشکان به سه راهی دارلک، پروژه های زیرگذر و روگذر در سه راه دریاس- قم قلعه، دارلک و ترشکان، اجرای روکش جاده های روستایی برای اولین بار، اخذ مجوز هزاران تن قیر رایگان برای آسفالت معابر روستایی و انجام آسفالت اکثر معابر روستاهایی که عملیات گازرسانی در آنها به اتمام رسیده است.

8- حوزه آب آشامیدنی: احداث و تکمیل تصفیه خانه جدید مهاباد با اعتباری حدود ۶۹ میلیارد تومان که وارد چرخه تامین آب شرب شهری گردید، تامین آب شرب روستایی از محل تصفیه خانه قدیم به ١٤٢ روستای مهاباد، تکمیل و نصب هوادهی تصفیه خانه فاضلاب مهاباد، تقویت آب شهری مناطق پشت تپ، دول گاقران، سنجان آباد،شهرکوکتپه وخلیفان و مساکن مهر محلی و لوله گذاری بعد از سالها بی تدبیری در این بخش.

9- حوزه شهرسازی و عمران: جلوگیری از تهدید ساخت و ساز غیرمجاز در محدوده زمین های دادگستری، پیگیری بخشودگی مالیات و جرایم شهرداری برابر دریافت دستور وزیر کار و تعاون و رفاه اجتماعی، افزایش ودریافت یارانه و تسهیلات مساکن مهر، دریافت اعتبارات و ماشین آلات و قیر رایگان برای شهرهای حوزه انتخابیه علی الخصوص شهرهای کوکتپه و خلیفان.

10- حوزه آموزش و پرورش: بیشترین میزان حجم ساخت و ساز مدرسه های فرسوده و قدیمی در طول تاریخ آموزش و پرورش شهرستان مهاباد به تعداد بیش از ۶۰ مدرسه علی الخصوص در حاشیه شهر مهاباد، پشتپ و باغ شایگان و سیدآباد و مکریان و...، حل مشکلات نیروهای حق التدرسی و سرباز معلم و نهضت به تعداد صدها نفر فقط در مهاباد.

11- حوزه گازرسانی: شروع به عملیات گازرسانی به ۱۹۰روستا در محورهای شهرویران، آختاچی و خلیفان و منگور شرقی با اعتباری بالغ بر صدها میلیارد تومان.

آمار اهم فعالیت های دیگر محمودزاده در مجلس:

نفراول مجلس در بین ۲۹۰ نماینده مجلس در امر نظارت بر عملکرد دولت (تحقیق و تفحص، سوال، تذکر، استیضاح و..)، صدها مرتبه جلسه  با مدیران و مسؤلین شهرستان، مدیران کل و مسؤلین استانی و کشوری. طراحی و پیگیری پرونده های تحقیق و تفحص در مجلس از جمله سازمان هلال احمر ایران و شرکت پتروشیمی باختر در راستای سهم اشتغال جوانان مهابادی و واگذاری شبهه برانگیز پتروشیمی به بخش خصوصی. تحقیق از ستاد احیای دریاچه ارومیه و سدسازی های دولت ترکیه برروی آب‌های مرزی و فساد چای دبش و خرید میوه تعاون روستایی و پشتیبانی امور دام و ....فهرستی از انبوه طرح ها و کارهای ریز و درشت جلال محمودزاده که بسیاری از آنها با ایده های جدید و بدیع همراه بوده است، نقش بنیادی را در حل مشکلات مردم مهاباد و حومه و حتی مردم استان داشته است. اگر اهتمام شود شاید نیاز به نگارش و تدوین چندین جلد کتاب باشد که از حوصله این مقاله خارج است. این نماینده جسور اشراف کامل به ریز و درشت مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود و تمامی مردم کردستان داشته و همیشه در رفع بلامنازع آنها از هیچ تلاشی فروگذار نکرده است. مهندس جلال محمودزاده با مطالعه و پیشینه اجرایی قبلی وارد مجلس شده و از همان ابتدای کار مشکل اشتغال استان آذربایجان غربی و بخصوص شهرستان مهاباد را بزرگ ترین چالش پیش روی خود دانسته و همیشه در این راستا گام های بلندی را برداشته است. در پایان لازم به ذکر است که اضافه نمایم، ایشان از ستاره های بی چون چرای تاریخ زرین مهاباد بوده و مردی از جنس مردم خود و همیشه برای مردم خود سوخته است. امیدوارم این نماینده گرانبها در طول دوران زندگی پر تلاطم خود همواره در زیر سایه و پناه حق تعالی باشد. امیدواریم جلال محمودزاده با ورودی دوباره به این عرصه پل ارتباطی محکمی را بین مردم و دولت برقرار کرده و باعث ثبات در این عرصه شود.

این یادداشت دیدگاه نویسنده است. 

کد خبر 2767235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha