دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان: تصمیم دادگاه فدرال بازگرداندن حق به صاحبان حق است و ما بسیار خوشحالیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان با اشارە بە تصمیم دادگاه فدرال دربارۀ قانون انتخابات اقلیم کردستان گفت: «تصمیم دادگاه فدرال بازگرداندن حق به صاحبان حق است و ما از این تصمیم بسیار خرسندیم و این ظلمی بود که در گذشته در حق مردم اقلیم کردستان انجام شد».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، صلاح الدین محمد بهاءالدین، دبیر کل اتحاد اسلامی کردستان درباره تصمیم دادگاه فدرال و رأی صادرۀ این دادگاە دربارۀ قانون انتخابات اقلیم کردستان گفت: «تصمیم دادگاه فدرال بازگرداندن حق به صاحبان حق است و ما از این تصمیم بسیار خرسندیم و این ظلمی بود که در گذشته در حق مردم اقلیم کردستان انجام می شد».

وی اشاره کرد که ساختار اقلیم یک ساختار قانونی است و این تصمیم هیچ تأثیری بر این ساختار نخواهد داشت و متأسفانه مسئولان، اقلیم کردستان را به این جا رساندند و گفت: «چرا گره ای را که با دست باز میشود با دندان باز کنیم».

صلاح الدین بهاءالدین تصریح کرد: «امیدواریم به زودی تاریخ انتخابات مشخص شود و سازمان ملل متحد و سایر احزاب ذیربط، من بعد برای نظارت دقیق بر این فرایند تلاش کنند».

شایان ذکر است دادگاه فدرال 11 کرسی اقلیت های پارلمان کردستان را مغایر با قانون اعلام کرده است و دولت اقلیم کردستان را مؤظف کرد درآمدهای داخلی و نفت را به وزارت دارایی عراق تحویل دهد، همچنین دولت عراق را موظف کرد که ارسال پول حقوق کارمندان اقلیم کردستان را به تاخیر نیندازد.

کد خبر 2767260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha