یوسف محمد: تمامی ادارات اقلیم کردستان می توانند درخواست دریافت مستقیم حقوق از بغداد را داشته باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یوسف محمد، عضو سابق پارلمان عراق با بیان اینکه بر اساس حکم دادگاه فدرال، هر ادارەای در اقلیم کردستان می تواند درخواست کند تا حقوقش به طور مستقیم از بغداد ارسال شود، افزود: «رژیم پس از قیام، شکست خورده است و ما به یک نظام مدرن جدید نیاز داریم».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، یوسف محمد در پیامی درخصوص حکم صادره دادگاە فدرال در مورد حقوق حقوق بگیران اقلیم کردستان گفت: «سپاس و قدردانی از تمام کسانی که در مطالبات مربوط بە حقوق کارمندان و بازنشستگان اقلیم مشارکت کردند که سرانجام منجر به تصمیم دادگاه عالی فدرال برای تأسیس بانک "توطین" جهت پرداخت حقوق کارمندان و بازنشستگان اقلیم و حل مسئله حقوق و دخالت ندادن مردم در درگیری های بی پایان بین دولت اقلیم کردستان و بغداد شد».

وی تاکید کرد: «حکم دادگاه مذکور، بهترین راه حل برای شهروندان اقلیم در شرایط کنونی و در عین حال خروجی خوبی برای مسئولان اقلیم به ویژه پس از شکست اقتصاد وابسته «به اصطلاح اقتصاد مستقل» و شکست حکمرانی فعلی اقلیم در تأمین حقوق در 9 سال اخیر است. بنابراین امیدوارم مقامات اقلیم کردستان تصمیم دادگاه را یک فرصت ببینند و مشکلی برای آن ایجاد نکنند».

یوسف محمد افزود: «فکر می کنم پس از تصمیم دادگاه این موضوع در اصلاحیه قانون بودجه نیز لحاظ می شود».

در همین حال، یوسف محمد در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که هر ارگانی در اقلیم که درخواست پرداخت مستقیم حقوق از سوی دولت فدرال را داشته باشد، می تواند این درخواست را مطرح کند و دولت فدرال موظف است طبق تصمیم دادگاه، حقوق آن ارگان را پس از حسابرسی تامین کند».

نامبرده در پیام خود درباره قانون انتخابات پارلمان کردستان گفت: «حکم امروز دادگاه عالی فدرال نتیجه بن بست سیاسی اقلیم و از دست دادن مشروعیت همه نهادهای آن و نادیده گرفتن همه آرای وفادار به اصلاح قانون انتخابات و برگزاری انتخابات پاک و تجدید ساختار نهادهای قانونی بود. اما این بار دیگر باید آنچه را که به آنها تحمیل شده است بپذیرند».

وی تاکید کرد که رژیم حکمرانی پس از قیام شکست خورده است و ما باید یک نظام مدرن جدید بنا کنیم.

کد خبر 2767291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha