نمایندۀ سابق پارلمان عراق: احکام صادرۀ دادگاه فدرال الزام آور است و مقامات اقلیم قادر بە فرار از مسئولیت نیستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد حاجی رشید، نماینده سابق پارلمان عراق به مقامات اقلیم در خصوص تصمیمات دادگاه فدرال هشدار داد و گفت: «هر گونه شانه خالی کردن و فرار از مسئولیتی مرتکب شوید، مطمئن باشید به زودی خواهید دید که تمام اموال غارت شده این مردم فقیر مصادره می شود و احتمالاً ممنوع الخروج خواهید شد و مجبور خواهید شد به صورت قاچاق از کشور خارج شوید».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، احمد حاجی رشید در پیامی در خصوص تصمیمات دادگاه فدرال گفت: «تصمیم دادگاه فدرال در مورد حقوق، چهار بند است و هر چهار بند با کلمه (الزام) یعنی تعهد شروع می شود، هرگونه شانه خالی کردن و فرار از مسئولیت کە از سوی مقامات اقلیم انجام شود، مطمئن باشید که امروز و فردا یا در آینده نزدیک نتیجەاش  آشکار خواهد شد و خواهید دید که تمام اموال دزدیده شده از این ملت بینوا مصادره خواهد شد و بعید نیست که ممنوع الخروج شوند».

وی افزود: «همانطور که باعث شدید جوانان، این کشور را بە صورت قاچاق ترک کنند، شما مسؤلان اقلیم کردستان نیز باید به صورت قاچاق کشور را ترک کنید».

در خصوص تصمیم دادگاه فدرال درمورد قانون انتخابات اقلیم، احمد حاجی رشید اعلام کرد که مسئولیت حذف شدن کرسی اقلیتهای ترکمان، ارمنی و مسیحی در درجه اول بر عهده -به اصطلاح- نمایندگان این اقلیت ها بود که به جای اقلیت های خود، احزاب سیاسی را نمایندگی می کردند و در درجه دوم بر عهده حزب دمکرات است که اجازه نداد این اقلیت ها نماینده  واقعی خود را داشته باشند».

در متن پیام احمد حاجی رشید که در فیسبوک آن را منتشر کرده، آمده است: «از معلمان و کارمندان معترض تشکر میکنم که به نتیجه زیباترین تظاهرات خود دست یافتند».

کد خبر 2767297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha