خیز بغداد برای کنترل اقتصاد اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان - هیئت تحریریه مجله اویل پرایس در یادداشت خود از نزدیک شدن بغداد به کنترل کامل همه فعالیت‌های اقتصادی در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

به گزارش کردپرس، مجله معتبر اویل پرایس در یادداشت امروز خود از تلاش بغداد برای کنترل کامل همه فعالیت‌های اقتصادی نفتی و غیر نفتی در اقلیم کردستان عراق خبر داده است.

 هیئت تحریری این مجله با اشاره به حکم تازه دادگاه فدرال عراق نوشت: از این پس دولت اقلیم کردستان باید همه درآمدهای نفتی و غیر نفتی خود را به دولت مرکزی عراق تحویل دهد. اویل پرایس با اشاره به اینکه دادگاه فدرال عراق همه قراردادهای نفتی اقلیم کردستان با شرکت‌های نفتی خارجی را ملغی کرده است، نوشت: بغداد می‌خواهد خود به صورت مستقیم با شرکت‌های نفتی فعال در اقلیم کردستان و بر اساس معیارها و شرایط خاص قرارداد ببندد.

اعضای هیئت تحریریه این مجله معتبر نفتی اعتقاد دارند که در واقع بغداد به دنبال کنترل کامل بر فعالیت‌های اقتصادی نفتی و غیرنفتی در اقلیم کردستان عراق است.

همچنین رای دادگاه فدرال عراق مبنی بر ارسال مستقیم حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان عراق توسط بغداد گام مهم دیگری برای کاهش شدید اختیارات مالی و اداری اقلیم کردستان عراق عنوان شده است.

 همچنین حضور کارکنان دولت عراق در گذرگاه‌های اصلی اقلیم کردستان با کشورهای خارجی نیز تلاش دیگری برای تسلط کامل بر اقتصاد اقلیم کردستان خوانده شده است.

 این مجله بر این باور است که گام‌های بیشتری از سوی بغداد برای محدود کردن اختیارات اقتصادی و اداری اقلیم کردستان عراق برداشته خواهد شد.

کد خبر 2767332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha