بمب ساعتی رها شده در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- مقامات امنیتی کرد سوریه می گویند اردوگاههای محل اسکان خانواده های داعشی، به دلیل عدم تمایل کشورهای خارجی به بازگرداندن اتباع خود به یک بمب ساعتی خطرناک تبدیل شده اند.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری سکای نیوز انگلیس در گزارشی از دو اردوگاه الهول و روژ در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه که جنگجویان داعشی و خانواده های آنها اسکان داده شده اند، از وقوع حوادث امنیتی جدی در آنها خبر داده است.

مقامات امنیتی کرد سوریه به این خبرگزاری گفته اند در عملیات های منظم توانسته اند به اقدامات خطرناک وابستگان داعش در این اردوگاهها از جمله احداث تونل برای فرار، تهیه سلاح و اقدامات خشونت آمیز در داخل این اردوگاهها پی ببرند.

سیامند علی، فرمانده نیروهای گارد اردوگاه های تحت کنترل کردهای سوریه به سکای نیوز گفته است زندان ها و اردوگاههای محل نگهداری اعضای داعش و خانواده های آنها به فرصتی برای عضوگیری و سازماندهی مجدد این گروه تروریستی تبدیل شده است.

این مقام امنیتی کرد هشدار داده است که این اماکن به بمب های ساعتی تبدیل شده که هر لحظه ممکن است منفجر شده و تهدیدهای امنیتی ایجاد کند.

او درباره علت این بی نظمی و تهدیدها گفته است کشورهای فرانسه، انگلیس و دولت های عربی به وظیفه خود در بازگرداندن اتباع خود از این اردوگاهها و زندانها عمل نمی کنند.

این مقام امنیتی کرد سوریه تاکید کرد نگاهداری از این افراد مسئولیت سنگینی برای کردهای سوریه ایجاد کرده است و آنها قادر به ادامه وضعیت کنونی نیستند. او هشدار داد تنها دو راه برای حل این مشکل وجود دارد؛ کشورهای مذکور اتباع خود را از این منطقه بیرون ببرند و یا به اداره خودگردان کردی در برپایی دادگاه بین المللی برای محاکمه و تعیین تکلیف آنها کمک کنند.

خبرگزاری سکای نیوز وضعیت اردوگاههای الهول و روژ در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را بسیار نامناسب ارزیابی کرده است. بر اساس گزارش این خبرگزاری حدود 60 درصد جمعیت اردوگاه الهول کودک هستند که همچنان تحت آموزش های گسترده گروه داعش قرار می گیرند و به طور بالقوه عاملی برای قدرت گرفتن دوباره این گروه در آینده محسوب می شوند.

کد خبر 2767346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha