تفاهم نامه همکاری دانشگاه های کردستان و حلبچه ۵ سال دیگر تمدید شد

تفاهم نامه همکاری دانشگاه های کردستان و حلبچه عراق که سال ۹۸ منعقد شده بود، برای پنج سال دیگر تمدید شد.

به گزارش کرد پرس، تفاهم نامه همکاری آموزشی و پژوهشی بین ۲ دانشگاه کردستان و حلبچه در راستای توسعه همکاری های علمی بین المللی به پایان رسیده بود که با امضای حامد قادرزاده رئیس دانشگاه کردستان و آکو ابراهیم به عنوان نماینده رئیس دانشگاه حلبچه به مدت ۵ سال تمدید شد.

پس از امضای تفاهم نامه و در اولین قدم برای اجرایی کردن تفاهم نامه، دانشگاه کردستان و دانشگاه حلبچه جلسه ای در دانشکده علوم پایه با حضور معاونین و مدیران گروه های ریاضی، آمار، و علوم زیستی برگزار شد.

بر اساس بخش هایی از این تفاهم نامه، مقرر شد دانشگاه کردستان برای توانمند سازی دانشگاه حلبچه در زمینه انجام پژوهش، برگزاری کنفرانس مشترک و المپیاد ریاضی سراسری با این دانشگاه همکاری کند.

المپیاد ریاضی دانشگاهی به صورت سراسری در اقلیم کردستان عراق برگزار می شود که در این جلسه مقرر شد اساتید دانشگاه کردستان برای برگزاری آن همکاری لازم را با دانشگاه حلبچه داشته باشند. علاوه بر آن مقرر شد دانشجویان منتخب دانشگاه کردستان نیز در این المپیاد شرکت داشته باشند.

همچنین مقرر شد هر ماه یکبار چند استاد با حضور در دانشگاه حلبچه در حوزه های مورد اشاره به اساتید این دانشگاه برای تالیف مقاله مشترک همکاری کنند که البته دانشگاه حلبچه زمینه های سفر همکاران را بر عهده خواهد داشت.

کد خبر 2767412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha