اهداف سفر مسرور بارزانی به آمریکا

سرویس جهان- مجله اهرام ویکلی هدف نخست وزیر اقلیم کردستان عراق به آمریکا و دیدار با مقامات این کشور را تلاش برای جلب توجه بیشتر واشنگتن در میانه روبرو شدن اقلیم کردستان با چالش های جدید دانسته است.

به گزارش کردپرس، مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اوایل این هفته برای دیدار مقامات آمریکایی به واشنگتن رفت. او تاکنون با مقامات ارشد وزارت خارجه آمریکا از جمله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا وبرخی سناتورهای این کشور دیدار و گفتگو کرده است.

مجله اهرام ویکلی درباره اهداف سفر مسرور بارزانی به آمریکا نوشت: او تلاش کرده است در مواجه با فشارهای بغداد و اقدامات برخی گروهها در عراق برای بیرون راندن نیروهای خارجی از جمله نیروهای آمریکایی از عراق، نظر مقامات آمریکایی را برای حضور بیشتر آمریکا در اقلیم کردستان جلب کند.

این نشریه با اشاره به همراه شدن وزیر پیشمرگ اقلیم کردستان با بارزانی در سفر به واشنگتن و اعلام حضور اقلیم کردستان در مذاکرات کمیته عالی مذاکرات امنیتی میان آمریکا و عراق، آن را نشانه توجه بیشتر واشنگتن به مسائل امنیتی در اقلیم کردستان دانسته است.

این نشریه به نقل از برخی ناظران مسائل منطقه ادعا کرده است که آمریکا نیز امیدوار است با توجه به به فشارها برای خروج نیروهای این کشور از عراق، اقلیم کردستان را به مرکز ثقل نفوذ آمریکا در عراق تبدیل کند.

این نشریه ادعا کرده است دعوت آمریکا از مسرور بارزانی برای سفر به واشنگتن می تواند به معنای تلاش واشنگتن برای حمایت بیشتر از اقلیم کردستان در مقابل فشارهای بغداد باشد.

کد خبر 2767540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha