جو بایدن حاضر به دیدار با مسرور بارزانی نیست

سرویس جهان- روزنامه واشنگتن فری بیکن ادعا کرد نه رئیس جمهور آمریکا و نه معاون او حاضر به دیدار رو در رو با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق نیستند.

به گزارش کردپرس، روزنامه واشنگتن فری بیکن به نقل از منابع خود از خودداری رئیس جمهور آمریکا و معاون او از دیدار با مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان عراق خبر داد.

مسرور بارزانی اوایل این هفته برای دیدار با مقامات آمریکایی وارد واشنگتن شد و تاکنون با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و چند تن از مقامات این وزارتخانه و برخی نمایندگان کنگره و سنا دیدار و گفتگو کرده است.

اما به نوشته واشنگتن فری بیکن، همراهان بارزانی و نمایندگی دولت اقلیم کردستان عراق در آمریکا سخت تلاش می کنند برای دیدار مسرور بارزانی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و یا کاملا هریس، معاون او لابی گری کنند اما تاکنون موفق نشده اند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع خود از جمله مقامات سابق دولت آمریکا ادعا کرده است نه جو بایدن و نه کامالا هریس حاضر به دیدار با او نیستند.

مقامات سابق دولت آمریکا گفته اند این احتمال وجود دارد که مسرور بارزانی به جای دیدار با جو بایدن و یا کامالا هریس با جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفتگو کند. واشنگتن فری بیکن گفته است دیدار مسرور بارزانی با بایدن یا معاون او می تواند به معنای حمایت جدی آمریکا از اقلیم کردستان همزمان با بالا گرفتن تنش میان اربیل و بغداد بر سر بودجه و نفت باشد.

کد خبر 2767548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha