شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع کشاورزی استان ایلام

سرویس ایلام - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام اعلام کرد، با توجه به تداوم بارش‌ها و خنک شدن هوا در مناطق جنوبی استان، شرایط محیطی برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع غلات استان فراهم شده و شاهد شروع آلودگی لکه‌ای در برخی مناطق استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، دکتر زرین جوب اظهار داشت: خوشبختانه با اطلاع رسانی‌های همکاران جهاد کشاورزی قبل از گسترش بیماری حدود ۱۳ هزار هکتار از مزارع استان به صورت پیشگیرانه علیه این بیماری و سایر بیماری‌های برگی سمپاشی شده‌اند. در مزارعی هم که اخیرا آلودگی لکه ای زنگ زرد مشاهده شد سمپاشی (کانون کوبی) انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات بازدید و پایش مزارع در تمامی شهرستانها توسط ۳۱ شبکه مراقبت و پیش آگاهی متشکل از کارشناسان جهاد کشاورزی در حال اجرا می باشد.

زرین جوب از کشاورزان خواست در اولین فرصت نسبت به سمپاشی مزارع خود اقدام کنند چرا که در صورت عدم کنترل و گسترش بیماری، علاوه بر این که حدود ۳۰ تا ۹۰ درصد محصول از بین خواهد رفت، آلودگی به مناطق مجاور هم سرایت خواهد کرد. ضمنا در صورت سمپاشی به موقع، بیماری به راحتی مهار می شود.

ایشان در پایان اعلام کرد قارچ‌کشهای مورد نیاز به اندازه کافی در استان تدارک شده و علاوه بر ناوگان سمپاشی زمینی، بیش از ۳۳ دستگاه پهپاد هم در استان موجود بوده و برای سمپاشی هوایی مزارع آماده به کار هستند.

کد خبر 2767562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha