دیدار سرمایه گذاران ایران و ترکیه با نماینده AKP؛ به زودی حجم 30 میلیادر دلار تجارت محقق می شود

سرویس ترکیه - رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و نماینده وان، با اعضای انجمن مشاورین سرمایه‌گذاری ایران و ترکیه در مجلس ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از آناتولی، کایهان ترکمن‌اوغلو، رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران و نماینده مجلس از استان وان از حزب عدالت و توسعه (AKP) با جمعی از اعضای انجمن مشاورین سرمایه‌گذاری ایران و ترکیه «ایاد» در مجلس ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

ترکمن‌اوغلو ضمن ابراز خرسندی از میزبانی از هیأت ایرانی در مجلس ترکیه گفت: «هدف ما گسترش روابط بین مجالس و نمایندگان و همچنین تقویت همکاری‌های تجاری و فرهنگی بین دو کشور است.»

او با اشاره به نزدیکی انتخابات سراسری در ایران افزود: «پس از پایان انتخابات و تشکیل گروه دوستی ایران و ترکیه در مجلس به امید خدا برای دیدار با اعضای جدید به تهران سفر خواهیم کرد.»

رئیس گروه دوستی پارلمانی ترکیه و ایران افزود: «ایران یکی از  کشورهایی است که ما در بین کشورهای همسایه با آن روابط بسیار خوبی داشته و دارای مناسبات دوستانه و صمیمانه هستیم. تشکیل این انجمن در راستای توسعه همکاری‌ها را مثبت ارزیابی می‌کنیم.»

او همچنین گفت: «با مشارکت بخش‌ خصوصی امیدواریم که هدف ارتقای سطح تجاری بین دو کشور به 30 میلیارد دلار را به زودی محقق شود.»

اکبر خدادادی، رئیس هیأت ایرانی در این دیدار با ابراز قدردانی از میزبانی این هیأت در مجلس گفت: «از فرصتی که برای بیان مسائل امور کاری در مجلس ایجاد شده بسیار خوشحال هستیم.»

خدادادی با اشاره به این که شمار این انجمن به 85 عضو طی یک سال گذشته رسیده است، ادامه داد: «از بدو تاسیس انجمن با نهادهای مختلف دولتی ترکیه نشست‌هایی برگزار کردیم که مورد استقبال آن‌ها قرار گرفت. به عنوان نمایندگان این انجمن در راستای تقویت مناسبات فرهنگی و تجاری تلاش می‌کنیم.»

در این نشست همچنین راهکارهای افزایش سرمایه‌گذاری خارجی در ترکیه، توسعه همکاری‌ها دوجانبه و رفع موانع موجود در پیش‌روی بخش خصوصی در کشور مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

گفتنی است، به گفته رئیس کل گمرک ایران،‌ تجارت ایران و ترکیه در 10ماه نخست سال جاری به میزان 10میلیون و 297 هزار تن و به ارزش 9میلیارد و 541 میلیون دلار بوده است.

ماه گذشته ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران با شرکت در هشتمین نشست شورای‌عالی همکاری اقتصادی دو کشور در ترکیه، گفته بود: «با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو کشور، تحقق هدف رسیدن به حجم 30 میلیارد دلاری در همکاری‌ها و تبادلات تجاری را کاملا قابل دسترس می‌دانیم.»

کد خبر 2767566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha