ترکیه مسئول جنایت شورشیان سوریه علیه کردها

سرویس جهان- دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد ترکیه مسئول اقدامات ضد بشری شورشیان سوری تحت حمایت این کشور است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر با انتشار گزارشی اقدامات گروههای شورشی سوری وابسته به ترکیه در مناطق کردنشین سوریه را مصداق دقیق جنایت علیه بشریت دانست و تاکید کرد ترکیه مسئول اصلی این اقدامات بوده و باید پاسخگو باشد.

دیده بان حقوق بشر همچنین برخی نیروهای ارتش ترکیه را به همدستی با شورشیان در جنایت علیه بشریت در مناطق شمال سوریه، بویژه مناطق تحت کنترل کردهای سوریه که به تصرف ترکیه و شورشیان درآمده، متهم کرده است.

به گفته دیده بان حقوق بشر سوریه، یکی از اقدامات اصلی نیروهای ترکیه و شورشیان آتش زدن خانه های کردهایی است که به همبستگی با نیروهای سیاسی و نظامی کرد سوریه متهم شده اند.

این نهاد حقوق بشری به برخی اقدامات ضد انسانی شورشیان و برخی نیروهای ترکیه از جمله بازداشت خودسرانه، ربودن افراد، بازداشت غیرقانونی، سوء استفاده جنسی از غیرنظامیان و شکنجه آنها اشاره کرده است.

آدام گوگل، مدیر بخش خاورمیانه دیده بان حقوق بشر سوریه در این گزارش گفته است تا زمانی که ترکیه اقدامی جدی برای پایان این اقدامات ضد انسانی انجام ندهد، نباید انتظار داشت نقض حقوق انسانی علیه کردها در سوریه پایان یابد.

دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرده است که بیشترین اقدامات ضد انسانی در شمال سوریه، علیه کردهای ساکن این مناطق صورت گرفته است.

این نهاد از ترکیه خواسته است اقدامات لازم برای جلوگیری از ادامه اقدامات شورشیان و برخی از نیروهای نظامی و امنیتی این کشور علیه شهروندان غیرنظامی سوریه در شمال این کشور را انجام دهد.

کد خبر 2767567

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha