سوران عمر: تصمیم دادگاه فدرال حقایق بسیاری را آشکار کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سوران عمر، نماینده پارلمان عراق اظهار کرد که دولت اقلیم نتوانسته است حتی یک کلمه در مورد اینکه چرا به ارائه اطلاعات و اسناد درآمد و هزینه ها پایبند نبوده و به اظهارات دیوان نظارت دارایی درخصوص لیست حقوق پاسخ نداده است، پاسخ دهد. وزارت دارایی فدرال و دیوان نظارت دارایی نیز ثابت کرده اند که اقلیم کردستان متعهد نیست.

به گزارش کردپرس به نقل از بوار میدیا، در متن حکم دادگاه فدرال شماره (224 و واحد 269 / اتحادیه / 2023) موارد مهم بسیاری در مورد پایبندی و عدم پایبندی اقلیم و لیست حقوق و درآمدهای نفتی و غیرنفتی مطرح شده است!

سوران عمر نماینده کرد مجلس عراق در اظهاراتی گفت: نماینده دیوان نظارت دارایی عراق درخصوص اجرای وظایف مقرر شده در قانون بودجه اظهارات و مدارکی ارائه کرده که در آن آمده است: وزارت منابع طبیعی اسناد و اطلاعات صادرات نفت در همه میادین نفتی را برای بازبینی و تأیید ارائه نکرده است.

همچنین اشاره شده است که دیوان نظارت دارایی عراق لیست حقوق کارمندان، بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی را بازبینی کرده و به نخست وزیر دو گزارش ارائه کرده اند، آنها در چندین نامه به دولت اقلیم کردستان درمورد لیست اظهاراتی داشتند اما پاسخی دریافت نکردند و اطلاعات بیشتری درخواست کرده اند. آنها با سه نامه رسمی اسناد، داده و اطلاعات مربوط به تسویه مالی سالهای 2022-2004 را از دولت اقلیم کردستان درخواست کرده اند، اما هیچ پاسخی به آنها داده نشد.

در مورد مبالغ بازگشتی (درآمدهای) شش ماه پایانی سال 2023، پس از آنکه کمیته مشترک دو دولت تشکیل شد، خواستار برنامه زمانبندی و بررسی درآمدها و هزینه های سه ماهه اخیر (3 ماهی که حقوق آن پرداخت نشده است) شدند اما دولت اقلیم کردستان پاسخی در این مورد نداد. وزارت دارایی عراق دو حساب بانکی به دینار و دلار برای اقلیم کردستان در بانک مرکزی افتتاح کرده است تا واریز و حسابرسی درآمد های نفتی و غیرنفتی توسط این بانک انجام شود، با این حال هیچ مبلغی به این حساب ها واریز نشده است.

کد خبر 2767601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha