دیدار وزیر دفاع ترکیه با نچیروان بارزانی؛ مذاکره بر سر مبارزه با PKK

سرویس ترکیه - یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه با نچیروان بارزانی رئیس حکومت اقلیم کردستان دیدار کرد.

به گزارش کردپرس، سومین نشست دیپلماتیک آنتالیا از روز گذشته در شهر آنتالیا ترکیه آغاز به کار کرد و پیش‌بینی می‌شود تا فردا ادامه داشته باشد. در حاشیه این نشست یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه با نچیروان بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد. نشستی که به نظر می رسد هدف از آن گفتگو بر سر مبارزه با حزب کارگران کردستان (PKK) باشد.

بخش ترکی خبرگزاری آناتولی در خبر کوتاهی نوشت: «یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان را که در آنتالیا به سر می برد، به حضور پذیرفت.» 

بخش ترکی خبرگزاری روداو نیز به نقل از ریاست دولت اقلیم کردستان هدف از این دیدار را بررسی آخرین تحولات خاورمیانه، موضوع امنیت و مبارزه با تروریسم اعلام کرد. بنا بر این خبر بارزانی و گولر بر اهمیت تلاش‌های مستمر برای حفظ صلح و ثبات در منطقه و جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها تاکید کردند.

دیدار وزیر دفاع ترکیه با نچیروان بارزانی؛ مذاکره بر سر مبارزه با PKK

خبرگزاری فرات از رسانه های نزدیک به PKK نیز در گزارش خود، به انتقاد از دولت بارزانی پرداخته و نوشت: «نچیروان بارزانی در حالی به نشست آنتالیا پیوسته و با بسیاری از مقامات ترکیه دیدار می‌کند که همزمان حملات دولت ترکیه به کردستان عراق ادامه دارد.

در آخرین موارد این حملات، در شهر کلار کردستان عراق در حمله ارتش ترکیه با پهبادهای مسلح به یک خانه یک تن جان خود را از دست داد. همچنین دکتر عبدالقادر صبری توپراک نیز در سلیمانیه در یک حمله مسلحانه از سوی ایادی ترکیه ترور شد.»

دیدار وزیر دفاع ترکیه با نچیروان بارزانی؛ مذاکره بر سر مبارزه با PKK

گفتنی است، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در حاشیه نشست دیپلماسی آنتالیا با نچیروان بارزانی دیدار و گفتگو کرد. موضوعات اصلی این دیدار پروژه موسوم به «جاده توسعه» و مبارزه مشترک با سازمان PKK و یگان های مدافع خلق (YPG) بود.

اردوغان در سخنرانی خود در نشست آنتالیا بر اهمیت مبارزه مشترک علیه سازمان های مسلح PKK/PYD/YPG برای تحقق صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

همچنین در حاشیه این نشست هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه نیز با فؤاد حسین، همتای عراقی خود دیدار و گفتگو کرد. بنا بر اعلام منابع دیپلماتیک در این دیدار آمادگی‌ها برای سفر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق مورد بحث قرار گرفته است.

کد خبر 2767701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha