همکاری و هماهنگی ایالات متحده با نیروهای پیشمرگه همچنان ادامه دارد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مدیرکل بخش رسانه و آگاهی در وزارت پیشمرگه اعلام کرد که همکاری و هماهنگی ایالات متحده با نیروهای پیشمرگه همچنان ادامه دارد و یک توافق مشترک بین دو طرف وجود دارد.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان24، سرتیپ عثمان محمد، مدیرکل بخش رسانه و آگاهی در وزارت پیشمرگه اعلام کرد: «نیروهای پیشمرگه در مبارزه با تروریسم منطقه به ویژه مرزهایی که در محدوده پیشمرگه قرار گرفته اند نقش مهمی ایفا کردند، در مدتی کوتاه توانستند پیشروی تروریستها را در سراسر عراق متوقف و در کاهش توانمندی تروریست ها نقش داشته باشند».

وی افزود: «ایالات متحده آمریکا همکاری و هماهنگی بسیار خوبی با نیروهای پیشمرگه داشته است، به طوری که از راه هوایی و زمینی نیز کمک رسانی کرده است. بی شک شرایطی که آن زمان این روابط در آن شکل گرفته اکنون همچنان برقرار است و فکر نمی‌کنیم تمامی اینها از ذهن آمریکاییها پاک شود، زیرا شریک ما در نابودی بزرگترین گروه تروریستی سطح جهان بودند».     

سرتیپ عثمان محمد همچنین گفت: «درحال حاضر همکاری و هماهنگی بین نیروهای آمریکا و پیشمرگه همچنان ادامه دارد. آنها در امر مشاوره نظامی و پشتیبانی لجستیک برای نیروهای پیشمرگه دریغ نکردەاند. یک توافق مشترک بین دو طرف وجود دارد. بر اساس توافق نامه و مفاد توافق این کمکها و همکاری ها تا سال 2026 ادامه خواهد داشت».

وی اضافه کرد: «با ریاست مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم کردستان، یک هیأت مقتدر به ایالات متحده آمریکا سفر کرده‌اند و دو هیئت دیگر وزارت پیشمرگه نیز در آمریکا حضور دارند، بی تردید این نشانه اهمیت نیروهای پیشمرگه نزد ایالات متحده آمریکا است».

کد خبر 2767761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha