جامعه ایثارگری با چالش اشتغال مواجه است/دغدغه مسکن تاحدودی رفع شد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: یکی از چالش های جدی جامعه ایثارگری استان، عدم اشتغال فرزندان جامعه هدف به ویژه فارغ التحصیلان است.

به گزارش کرد پرس، علیرضا شهسواری در نشست خبری با رسانه های کردستان که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مهمترین رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است، اما استنباط جامعه یک دستگاه خدمات رسان به جامعه ایثارگری است.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور، ملاحظات مورد نیاز و نواقصی که در حوزه خدمات رسانی به جامعه ایثارگری وجود داشت، ابلاغ و در نهایت بخشی از آنها رفع شده است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان افزود: در حوزه استان چند رویداد مهم رقم خورد مانند سفر رئیس جمهور به کردستان که توانستیم برای خدمات رسانی به جامعه هدف مانند بازسازی گلزار شهدا، ۱۰ میلیارد تومان اعتبار جذب کنیم و تسهیلات قرض الحسنه و ودیعه مسکن از دیگر خدماتی بوده که در سال جاری رقم خورده است.

شهسواری ادامه داد: برگزاری جلسه شورای ترویج فرهنگ و ایثار یکی از مهمترین برنامه های بود که امسال اجرایی شد، چرا که می توان در این جلسه برنامه های مختلفی را برای جامعه هدف تدوین کرد.

وی یادآور شد: امسال برنامه های فرهنگی در اولویت برنامه های بنیاد شهید استان قرار گرفت و توانستیم موفق عمل کنیم و در کنار آن نیز تقویم ایثار و شهادت را تدوین کردیم تا بتوانیم بهتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان بیان کرد: امسال بنیاد عضو شورای مسکن استان شد و برای رفع چالش مسکن ایثارگران توانستیم اتفاقات خاصی را رقم بزنیم و اراضی را تحویل جامعه هدف قرار گرفت.

شهسواری گفت: در بحث اشتغال نیز پس از دیدار با امور حقوقی و امور مجلس بنیاد تحول ایجاد شد و قانون جایگزینی فرزند ایثارگران به جای پدر پس از بازنشستگی در حال فعال سازی است که با اجرایی شدن این قانون ۳۰ درصد مشکل اشتغال جامعه هدف رفع می شود.

وی اظهار کرد: اختصاص اعتبار در حوزه اشتغال در سفر رئیس جمهور به کردستان به بنیاد داده شد که پس از جذب به کارآفرینان تحصیل کرده پرداخت می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان به برنامه های هفته بزرگداشت شهدا در کردستان اشاره کرد و افزود: برپایی میز خدمت و میز خدمت حقوقی برای رسیدگی به مشکلات حقوقی جامعه هدف، طرح جهاد دیدار برای دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، رزمایش سلامت و ویزیت رایگان از جامعه ایثارگری و دیدار با نماینده ولی فقیه در کردستان از این برنامه ها است.

کد خبر 2767802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha