بافل طالبانی: با پ.ک.ک در ارتباط هستیم و با ترکیه سازش نخواهیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- بافل طالبانی گفت: «پ ک ک دشمن ما نیست، با آنها در ارتباط هستیم و با ترکیه سازش نخواهیم کرد». وی همچنین افزود که ترکیه همچنان به حملات پهپادی ادامه خواهد داد، سه نفر از دوستان خودم در جنگ با داعش، توسط ترکیه شهید شدند.

به گزارش کردپرس به نقل از آوینه، بافل طالبانی، رئیس اتحادیه میهنی کردستان طی ایراد یک سخنرانی در نشست رافدین در شهر بغداد درخصوص برخی موضوعات اظهاراتی مطرح کرد.

بافل طالبانی گفت: «پ ک ک دشمن ما نیست و با آنها در ارتباط هستیم، ما با پ ک ک و هیچ قدرت دیگری در اقلیم کردستان دشمنی نمی‌کنیم».

وی تصریح کرد که حملات پهپادی ترکیه همچنان ادامه دارد، سه نفر از دوستان خودم در جنگ با داعش، توسط ترکیه شهید شده اند، بنابراین ترکیه باید در فعالیت های نظامی و اطلاعاتی خود تجدید نظر کند.

رئیس اتحادیه میهنی اظهار داشت که حکم دادگاه فدرال درخصوص قانون انتخابات اقلیم کردستان سنگین و دشوار بود، چراکه در سال های اخیر انتخابات ناعادلانه‌ای در اقلیم کردستان انجام شده است.

وی افزود: برخی از احزاب می‌خواهند نیروهای آمریکا از عراق خارج شوند اما مهم است که بر اساس توافق جدید، آمریکا و بریتانیا در عراق بمانند.

بافل طالبانی در ادامه بیان کرد: «آمریکایی ها باید بدانند که عراق میخواهد با همه کشورها به گونه ای که در راستای منافع عراق باشد، ارتباط برقرار کند و واشنگتن باید شرایط عراق را درک کند».

وی اضافه کرد: «نباید به عنوان دشمن با بغداد تعامل کرد، بلکه باید واقع بینانه با آن تعامل شود و بین دو طرف هماهنگی وجود داشته باشد».

کد خبر 2767814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha