اهالی روستای «سرریز» پس از ۵ سال صلح و سازش کردند

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان گفت: با ورود صلح یاران شهرستان کامیاران، اختلاف و تنازع فی مابین اهالی روستای سرریز از توابع این شهرستان پس از ۵ سال به صلح و سازش منجر شد.

به گزارش کرد پرس، بهادر اسدی در جمع رسانه های کردستان در رابطه با این موضوع، گفت: از سال ۱۳۹۷ در روستای سرریز از توابع شهرستان کامیاران، فی مابین اهالی این روستا در خصوص استفاده از چشمه آب اختلافات فراوانی به وجود آمد و پرونده های متعدد حقوقی و کیفری در این خصوص در دادگستری کامیاران تشکیل شد.

وی اظهار کرد: صلح یاران فعال شهرستان پس از برگزاری چندین جلسه با طرفین این پرونده ها و مراجعات مکرر به روستای مذکور، توانستند در قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می بخشم» پس از ۵ سال  میان اهالی این روستا صلح و آشتی برقرار کنند.

معاون حل اختلاف دادگستری کردستان با اشاره به رفتارهای کدخدامنشی و اهتمام برای صلح و سازش در بین دعاوی مردمی، افزود: همکاری و همیاری مردم در کاهش ورودی پرونده های قضایی و صلح و سازش ضروری است و باید فرهنگ اسلامی ایجاد مصالحه و سازش در بین مردم بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

اسدی در خصوص ستاد ملی صبر نیز بیان کرد: این ستاد در واقع از ۳ کلمه صلح و سازش، بخشایش و رضایت تشکیل شده و در استان کردستان نیز همگام با تمامی استان ها ستاد استانی به ریاست رئیس کل دادگستری استان و ستادهای شهرستانی به ریاست روسای دادگستری این شهرستان ها تشکیل شده است.

کد خبر 2767894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha