مسرور بارزانی بدون دیدار با رئیس جمهور آمریکا و معاونش به اربیل بازگشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- به نقل از رسانه های نزدیک به حزب دمکرات کردستان، مسرور بارزانی رئیس دولت اقلیم کردستان پس سفر به ایالات متحده آمریکا و اقامت 12 روزه، به اربیل بازگشت و در طی مدتی که در آمریکا حضور داشت، نتوانست با رئیس جمهور آمریکا و معاونش دیدار داشته باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، مسرور بارزانی در حساب های شخصی شبکه های اجتماعی خود چندتا از عکس های خودش و جرج دبلیو بوش رئیس جمهور سابق آمریکا را منتشر و اعلام کرد که با هم دیدار داشته‌اند.

رئیس دولت اقلیم بیان کرد که در نشستها و دیدارهایشان، درخصوص آخرین تغییرات و تحولات وضعیت عمومی عراق و اقلیم و اهمیت احترام به ساختار قانون اساسی اقلیم و تامین حقوق اساسی و استحقاقات مالی مردم اقلیم کردستان و حفاظت از حقوق اقلیت ها و روند ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان بحث و تبادل نظر کردند.

در همین حال وبسایت واشنگتن فری بیکن در گزارشی اعلام کرد که علیرغم حضور بارزانی برای مدتی طولانی در آمریکا، اداره کاخ سفید اجازه دیدار مسرور بارزانی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و کاملا هریس معاون او را نداد، زیرا دولت آمریکا درحال کار روی نشست آینده کاخ سفید و دیدار محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق با جو بایدن است.

این وبسایت اشاره کرد: «اقدام کاخ سفید برای عدم دیدار با بارزانی برای راضی کردن ایران در زمان حال است».

شایان ذکر است در آستانۀ سفر مسرور بارزانی به امریکا، نامه رسمی دادگاه ایالتی امریکا به مسرور بارزانی ارسال شده بود و طی آن دادگاه خواستار پاسخگویی وی نسبت به اتهاماتی مطرح شده بود و مهلتی 21 روزه را برای این پاسخگویی تعیین کرده بود. همچنین علیرغم اقامت 12 روزۀ مسرور بارزانی و هیأت همراه وی، هیچ دیدار رسمی با مقامات بلندپایه دولتی امریکا انجام نداده بود و تنها دیداری بدون پروتکلهای رسمی دیپلماتیک با وزیر خارجه امریکا داشته است.

کد خبر 2767918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha