پناه گرفتن مظلوم کوبانی در پایگاه آمریکایی ها در سوریه

سرویس جهان- وبسایت میدل ایست آی ادعا کرد به دلیل تشدید حملات هوایی ترکیه، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در پایگاه آمریکاییها در الشدادی سوریه پناه گرفته است.

به گزارش کردپرس، ترکیه در دو سال اخیر حملات هوایی خود علیه نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری مظلوم کوبانی (عبدی) و زیرساخت های منطقه تحت کنترل کردهای سوریه را تشدید کرده است. تعدادی از فرماندهان کرد سوریه در جریان حملات پهپادی ترکیه جان خود را از دست داده اند.

نیروهای آمریکایی، سال گشته میلادی یکی از پهپادهای ترکیه را به دلیل نزدیک شدن بیش از حد به پایگاه خود در شمال شرق سوریه هدف قرار داده و آن را سرنگون کردند.

اکنون نشریه میدل ایست آی، به صورت تلویحی علت نزدیک شدن پهپادهای ترکیه به محل های استقرار نظامیان آمریکایی در شمال شرق سوریه را پناه گرفتن برخی از فرماندهان کرد سوریه در این پایگاهها عنوان کرده است.

این نشریه ادعا کرده است که مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه، به دنبال تشدید حملات پهپادی ترکیه، در پایگاه مهم آمریکایی ها در شهر الشدادی سوریه پناه گرفته است.

سال گذشته یکی از پهپادهای ترکیه اهدافی را در 500 متری پایگاه آمریکایی ها در شمال شرق سوریه هدف قرار داد.

آرون لوند، پژوهشگر مسائل خاورمیانه در اندیشکده سنچری آمریکا نیز هشدار داده است جنگجویان کرد سوریه در برابر حملات هوایی ترکیه بسیار آسیب پذیر و بی دفاع هستند.

مقامات کرد سوریه نیز به این نشریه گفته اند آمریکا عملا در برابر حملات هوایی ترکیه به نیروهای کرد سوریه هیچ کاری انجام نمی دهد.

کد خبر 2767947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha