نمایشگاه هنرهای تجسمی نوروز در قروه دایر شد

سرویس کردستان- نمایشگاه هنرهای تجسمی با موضوع نوروز توسط تعدادی از هنرآموزان قروه ای به مناسبت فرارسیدن سال نو در این شهر دایر شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، نمایشگاه هنرهای تجسمی با محوریت نوروز و سال نو از سیزدهم تا بیست و دوم اسفندماه در کانون شهید مطهری قروه افتتاح و برای علاقه مندان به این هنر در معرض نمایش قرار گرفته است.

آثار هنری این نمایشگاه توسط هنرآموزان هنرمند برجسته هنرهای تجسمی قروه «حدیث طاهری» تهیه و کار شده اند. آثاری که به گفته «طاهری» در نوع خود بی نظیر هستند.

او در زمینه برگزاری نمایشگاه با اشاره به اینکه تمامی آثار با رنگ روغن و مدادرنگی هستند، افزود: بیشتر کارها جدید و نو هستند اما کارهای کپی و انتزاعی هم در میان آثار وجود دارند.

نمایشگاه هنرهای تجسمی نوروز در قروه دایر شد

«طاهری» هدف از برگزاری این نمایشگاه را یک نوع فرهنگسازی در زمینه استفاده از هنرهای بصری دانست. «هدف ما معرفی نوروز از گذشته تا به امروز است و در تک تک آثار از نوروز باستان تا ویژگی مراسم عید سال نو در میان اقوام ایرانی، دیده می شود».

آن طور که او می گوید در این نمایشگاه ۳۳ اثر از ۲۲ هنرجو با رنج سنی ۱۱ تا ۱۷ ساله به نمایش درآمده است.

«طاهری» از جمله مشکلات موجود بر سر راه هنرمندان این رشته را نبود یک نگارخانه دائمی برای برگزاری چنین نمایشگاه هایی دانست و عنوان کرد که نگاه به هنرهای بصری و حمایت از هنرمندان این عرصه باید شکل گیرد تا هنرمند بتواند در قالب هنری که دارد به توسعه در همه زمینه ها کمک کند.

آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه جدای از اینکه علاقه مندان می توانند از آن ها دیدن کنند برای فروش هم عرضه شده اند. /   

کد خبر 2767952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha