ترکیه حملات زمینی انجام خواهد داد و سلیمانیه و شنگال هدف این حملات هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد: «آنکارا حمله زمینی انجام خواهد داد، بغداد و اربیل در اطلاع رسانی همکاری خواهند کرد و سلیمانیه و شنگلال هدف این حملات هستند».

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، در گزارش الشرق الاوسط آمده است: «مقدمات و آماده سازی ها برای انجام یک پروژه نظامی گسترده در اقلیم کردستان از طریق تشدید دیدارها با مقامات عراق و اقلیم کردستان آغاز شده است».

همچنین اشاره شده است که این پروژه نظامی در بخش وسیعی از آن منطقه انجام می‌شود که هم اکنون پروژه (چنگال قفل شده) در آنجا در حال اجرا است، این پروژه از ماه آوریل سال 2022 تاکنون ادامه دارد.

روزنامه مذکور درخصوص چگونگی این پروژه نظامی جدید اعلام کرد: «پیش از آغاز پروژه، بین بغداد و اربیل توافق صورت گرفته است، برای تقویت مقرهای ثابت و موقت ترکیه در شمال عراق، پایگاه های حزب کاگران کردستان در مرز منطقه مربوط به عملیات «چنگ قفل شده» از طریق حملات زمینی با پشتیبانی نیروی های هوایی تخریب خواهند شد و مرز عراق-ترکیه به طول (40) کیلومتر به طور کامل بسته خواهد شد».

در همین حال پروژه نظامی به منطقه گارا که به سبب تعدد غارهایش معروف است خواهد رسید، پناهگاه‌ها و غارهای منطقه گارا تخریب خواهد شد و تحت کنترل همیشگی نیروهای ترکیه قرار خواهند گرفت، تا بار دیگر توسط حزب کارگران کردستان مورد استفاده قرار نگیرند.

ترکیه انتظار دارد بغداد و اربیل در عملیات نظامی جدید حمایت اطلاعاتی ارائه دهند و در سلیمانیه و شنگال تدابیری علیه حزب کارگرن کردستان در پیش بگیرند.

کد خبر 2767980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha