مخلان امنیت جامعه تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت بسر می برند

رئیس کل دادگستری کردستان به تمامی روسای دادگستری و دادستان های حوزه های قضایی تابعه دستور داد تا به هیچ وجه به سارقین سابقه دار و اراذل و اوباشی که در زندان هستند، مرخصی اعطا نشود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در جلسه شورای پیشگیری از جرم استان کردستان که با موضوع پیشگیری از سوانح و حوادث چهارشنبه سوری و مراسم پایان سال برگزار شد، ضمن تاکید بر برخورد جدی با هرگونه فروش و توزیع مواد محترقه غیرمجاز، گفت: مسئولان فراجای استان و ضابطین قضایی باید با این دسته از افراد بر اساس مقررات مربوط به جرم مشهود با قاطعیت برخورد کنند و برای آنها پرونده قضایی تشکیل دهند.

وی اظهار کرد: افرادی که در چهارشنبه آخر سال و مراسم عید نوروز مرتکب جرایم پرخطر شده و دستگیر شوند، تا پایان تعطیلات در بازداشت بسر می برند.

رئیس کل دادگستری کردستان بر ضرورت فرهنگ سازی و آگاه سازی خانواده ها و جوانان توسط صداوسیما، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات و نهادهای متولی تاکید کرد و افزود: شادی و نشاط در جامعه لازم و ضروری است ولکن باید در چارچوب حدود قانونی و شرعی باشد.

حجت الاسلام سیدحسین حسینی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برخورد با جرم روزه خواری تاکید کرد و ادامه داد:  در راستای پیشگیری و بازدارندگی لازم است به این موضوع خارج از نوبت و در اسرع وقت رسیدگی و منتهی به صدور حکم شود.

وی با هشدار به مردم در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام نوروز، یادآور شد: مدیران ادارات مسئول در این ایام نباید غفلت کنند و دستگاه قضایی استان پرونده ویژه ترک فعل برای مدیران مسئول در حوزه تجاوز و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین ساخت و سازهای غیرمجاز تشکیل خواهد داد و پس از نوروز با دستگاههایی که مرتکب کوتاهی شوند، برخورد خواهد شد.

رئیس کل دادگستری کردستان بر لزوم استقرار گشت های تعزیرات در استان در جهت کنترل بازار شب عید و ماه رمضان تاکید کرد و بیان کرد: جمع آوری معتادین متجاهر در سطح استان باید انجام شود.

حجت الاسلام حسینی ضمن آرزوی ایام نوروز توام با شادی و سلامتی برای مردم استان، گفت: توجه به نمادهای ملی، آیین ها و مراسم ریشه دار فرهنگی در استان ضروری است.

کد خبر 2768027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha