اختصاص سهمی برای نیروهای کرد در بودجه 2025 آمریکا

سرویس جهان- تنظیم کنندگان لایحه بودجه 2025 آمریکا باز هم سهمی برای نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای دموکراتیک سوریه در نظر گرفته اند.

به گزارش کردپرس به نقل از سی ان بی سی، لایحه بودجه 2025 آمریکا که حدود 7.3 تریلیون دلار در نظر گرفته شده، باز هم سهمی برای نیروهای کرد در عراق و سوریه اختصاص داده شده است.

بر اساس این لایحه بیش از 528 میلیون دلار برای برنامه های نظامی آمریکا در عراق و سوریه در نظر گرفته که بخش زیادی از آن در قالب کمک نظامی به نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها در سوریه، نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای امنیتی عراق قرار می گیرد.

در این لایحه که هنوز جزئیات کامل آن منتشر نشده، بیش از 380 میلیون دلار برای کمک به نیروهای نظامی و امنیتی عراق، شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در نظر گرفته شده است.

همچنین وزارت دفاع آمریکا خواستار اختصاص 147 میلیون دلار برای برنامه مبارزه با داعش در سوریه شده که بخش زیادی از آن صرف آموزش و تجهیز نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها می شود.

با توجه به این که دولت آمریکا در سال 2024 درخواست اختصاص  475 میلیون دلار برای کمک به نیروهای نظامی در سوریه و عراق کرده بود، بودجه درخواست شده امسال بیش از 50 میلیون دلار افزایش یافته است.

بر اساس جدول هزینه کرد قانون بودجه دفاعی 2024 آمریکا، در نهایت مبلغ 156 میلیون دلار برای برنامه‌های آمریکا در سوریه اختصاص داده شد. سهم دقیق کردهای این سوریه در جدول درج نشده است زیرا این بودجه شامل نیروهای موسوم به صنادید، یکی دیگر از نیروهای همپیمان آمریکا در سوریه نیز می شود.

دولت آمریکا در بودجه سال 2024 خود نیز مجموعا 241 میلیون دلار نیز برای نیروهای امنیتی عراقی شامل نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان اختصاص داده بود.

کد خبر 2768102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha