تاکید آمریکا بر بهبود روابط بغداد با اربیل

سرویس جهان- نشریه آمریکایی المانیتور ادعا کرد دولت آمریکا دولت مرکزی عراق را برای بهبود روابط با اقلیم کردستان عراق، پیش از سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تحت فشار قرار داده است.

به گزارش کردپرس، نشریه آمریکایی المانیتور به نقل از منابع خود ادعا کرده است که دولت آمریکا تلاش کرده دولت بغداد را برای رفع اختلافات آن با اقلیم کردستان تحت فشار قرار دهد.

این وبسایت خبری-تحلیل آمریکایی گفته است که مقامات آمریکایی تاکید کرده اند دیدار ماه آوریل محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق از آمریکا که هنوز در مورد تاریخ دقیق آن توافقی حاصل نشده، باید در فضایی مطلوب برگزار شود که از جمله نشانه های مطلوب این دیدار پیشرفت در روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق باشد.

به نوشته المانیتور، اصرار آمریکا بر بهبود روابط بغداد با اربیل، در دیدار اخیر جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با السودانی در حاشیه نشست اقتصادی داووس سوئیس مورد تاکید قرار گرفته است.

این رسانه آمریکایی گفته است به طور مشخص دو مسئله پرداخت سهم اقلیم کردستان از بودجه عمومی عراق و ازسرگیری صادارت نفت اقلیم کردستان در راس اختلافات میان اربیل و بغداد قرار دارد و واشنگتن اصرار دارد این مورد اختلاف رفع شود.

کد خبر 2768110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha