دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی افتتاح شد

سرویس ایلام - با حضور مدیرکل و معاونین فرهنگ و ارشاد اسلامی دبیرخانه زبان و ادبیات کُردی ایلامی افتتاح شد و رسماً آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در آیین افتتاحیه دبیرخانه زبان و ادبیات کردی ایلامی عنوان کرد: جناب آقای دکتر حبیب الله بخشوده به عنوان اولین مدیرعامل و با همکاری استاد ظاهر سارایی، استاد محمدعلی قاسمی، استاد علیرضا شوهانی و استاد آرش پالیزبان کارشان را در اشاعه و نشر و پایداری و مانایی زبان کُردی ایلامی و زبان مادری انجام خواهند داد. 

علی هوشمند گفت: گستره این دبیرخانه استانی خواهد بود و ما از سایر گویش‌ها و زبان‌های محلی غفلت نخواهیم کرد و تنوع و رنگ‌بندی زبانی که در استان وجود دارد، زیر چتر همین دبیرخانه قرار خواهد گرفت.

وی افزود: این دبیرخانه در حوزه پژوهش و نیز در حوزه چاپ و حمایت آثار با نگاه عدالت خواهانه و نگاه توسعه طلبانه در حوزه فرهنگ بومی و محلی و تقویت هویت ملی ایرانی اسلامی فعال خواهد بود. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: دولت سیزدهم در وعده خودش مبنی بر پیاده‌سازی قانون اساسی و توجه به فرهنگ قومیت‌ها اهتمام کامل داشته و در راستای همین دستورالعمل‌ها و همین نگاه‌ها این دبیرخانه در ایلام دایر شده است.

هوشمند گفت: این دبیرخانه با همکاری و حمایت استانداری ایلام و دستگاه‌های نظارتی چارچوب، بندی و دایر شده و آیین نامه آن نیز تدوین شده و از امروز آغاز به کار کرده است.

در ادامه نیز آقایان حبیب‌الله بخشوده، آرش پالیزبان، علیرضا شوهانی، محمدعلی قاسمی و ظاهر سارایی، اعضای هیئت مدیره دبیرخانه زبان و ادبیات کردی احکام خود را از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام دریافت کردند.

کد خبر 2768149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha