سد ازگله و سامانه گرمسیری، یک ظرفیت تحول آفرین برای ثلاث‌باباجانی/ عثمان نصیری

سرویس کرمانشاه _ عثمان نصیری از فعالان رسانه‌ای در مطلبی به ظرفیت‌های سد ازگله و پروژه انتقال سامانه گرمسیری برای توسعه پروژه‌ها در ثلاث‌باباجانی پرداخته است که در ادامه می خوانید:

خبرگزاری کردپرس _ ازگله به عنوان سرزمین آب و خاک معروف است ولی هنوز از ظرفیت گردشگری و شیلات استفاده نشده است.

با بهره برداری مناسب از ظرفیت سد ازگله و پروژه انتقال، علاوه بر حوزه کشاورزی و باغداری می‌تواند در حوزه گردشگری و شیلات هم نقش مهمی در تحول منطقه ایجاد کند.

استفاده از این موقعیت گردشگری و  تفریحی در گام‌ اول نیازمند ایجاد بسترهای لازم از جمله تأسیس شرکت های تفریحی است و در گام های بعدی  جذب توریسم و استفاده از ظرفیت شیلات، می‌تواند در حوزه پرورش ماهی و آبزیان (ماهی در قفس) داشته باشد تأثیر بسزایی در ایجاد معیشت و رونق اقتصادی منطقه داشته باشد.

از ظرفیت سد در حوزه  باغداری و کشاورزی تا حدودی استفاده شده است و بیش از هزار هکتار از مزارع که کم هزینه و دارای سود بالایی است در این بخش به صورت مکانیزه تحت پوشش قرار گرفته و جلوه خاصی در دشت ازگله در نزدیک ارتفاعات بمو ایجاد کرده است.

ضرورت دارد دستگاه های متولی از جمله میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری سایر دستگاه های مستقر در شهر ازگله و همچنین اداره کل شیلات،  زمینه بهره برداری از این ظرفیت را برای مردم نجیب، بااصالت و مرزدار ازگله فراهم شود.

پیش تر هم بیان شد ضرورت دارد این دستگاه‌ها صدور مجوز بهره برداری و تاسیس تعاونی های پرورش  ماهی را در برنامه کاری خود قرار دهند و این مهم تحقق یابد تا در نهایت استفاده و بهره‌برداری را برای مردم داشته باشد.

کد خبر 2768263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha