۱۳ تیم هلال احمر کردستان آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: ۱۳ تیم در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی به مسافران در نقاط مختلف استان خدمات خواهند داد.

به گزارش کرد پرس، پیام جلالی گفت: طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳ در ۳۴ پایگاه امداد و نجات جاده ای همزمان با سراسر کشور در کردستان آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در قالب ۱۴ پایگاه ثابت، ۷ پایگاه موقت، ۱۰ تیم پشتیبان، ۳ تیم واکنش سریع و امداد هوایی و آنست از ۲۴ اسفند سال جاری تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ در استان برای امدادرسانی و ارائه خدمات به هموطنان آماده باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان ضمن قدردانی از نیروهای عملیاتی که در طرح نوروزی حضور دارند، اظهار کرد: در این طرح یک فروند بالگرد در قالب امداد هوایی برای شرایط اضطراری به صورت آماده باش است تا در صورت نیاز به مسافران خدمات ارائه دهد.

جلالی ادامه داد: در طرح نوروزی، ۳۰ دستگاه آمبولانس، ۹ دستگاه خودرو نجات، ۱۰ دستگاه کمکدار، ۱۰ موتور سیکلت و یک دستگاه آرگو برای امدادرسانی و فعالیت در شرایط اضطراری در حالت آماده باش هستند و نیروهای آموزش دیده و متخصص نیز خدمات رسانی خواهند کرد.

وی یادآور شد: در طرح ملی امداد و نجات نوروزی ۱۴۰۳، در ۲۰ روز ایام عید، ۱۷۰ نفر روز نجاتگر جمعیت هلال احمر کردستان در تمام مسیرهای مواصلاتی فعالیت خواهند داشت و هموطنان می توانند در صورت هرگونه حادثه احتمالی با سامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس بگیرند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان بیان کرد: اجرای این طرح در راستای پویش «نه به تصادفات و کاهش تلفات جاده ای» و همچنین اقداماتی که منجر به کاهش تلفات، آرامش و حمایت روانی مسافران جزو پیشگیری های سوانح و حوادث است، اجرا می شود.

کد خبر 2768305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha