وزیر دارایی دولت اقلیم کردستان: هیات وزیران تعامل بغداد با اقلیم کردستان را به اتفاق آرا رد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- آوات شیخ جناب، وزیر دارایی دولت اقلیم کردستان اعلام کرد: «در نشست اخیر هیات وزیران در مورد احکام دادگاه فدرال بحث و تبادل نظر شد و یک ماده به پرداخت حقوق کارمندان اختصاص داده شد، بین وزیران همه احزاب سیاسی به اتفاق آرا تصمیم گرفته شد که تعامل بغداد با اقلیم کردستان را رد کنند».

به گزارش کردپرس به نقل از زدپرس، آوات شیخ جناب در اظهاراتی درخصوص عدم ارسال حقوق کارمندان اقلیم کردستان گفت: «شیوۀ تعامل وزارت دارایی با حقوق بگیران اقلیم کردستان برخلاف احکام دادگاه فدرال است، بر اساس حکم دادگاه فدرال باید با همه حقوق بگیران عراقی از جمله اقلیم کردستان به طور یکسان تعامل شود».

وزیر دارایی دولت اقلیم کردستان تصریح کرد: «برای پرداخت حقوق همه کارمندان اقلیم کردستان به بیش از ۹۴۰ میلیارد دینار نیاز داریم، اما بغداد ۵۶۰ میلیارد دینار به اقلیم ارسال کرده است و حقوق شهدا، دستگاه های امنیتی، حقوق هر سه ریاست و ۳۰۷ هزار نفر از اعضای سازمان های امنیتی را ارسال نکرده است».

وی درمورد ارسال لیست حقوق به وزارت دارایی عراق اشاره کرد که وزارت دارایی همه لیست های حقوق را به بغداد ارسال کرده است و توسط طیف سامی، وزیر دارایی عراق، بدون هیچ مشکلی بازبینی شده‌اند، وزارت دارایی هیچ بهانەای برای عدم ارسال حقوق از سوی عراق باقی نگذاشته است.

آوات جناب نوری همچنین بیان کرد: «درآمد داخلی ۳۷۴ میلیارد دینار نیست و بخشی از آن درآمد در ادارات، چک بانکی است و وجوه نقد نیست و بخش دیگری که به عنوان درآمد محسوب می‌شود به صورت قبض آب، برق و سایر قبض های شهروندان است و به صورت نقدی به خزانه دولت اقلیم کردستان باز نمی گردند».

کد خبر 2768322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha