انتخابات دوره قبل پارلمان کردستان و سهم حزب دمکرات از قدرت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پس از آخرین انتخابات پارلمانی کردستان، حزب دمکرات علاوه بر پست نخست وزیر، صاحب 10 وزارت و چندین پست دیگر در دولت اقلیم کردستان شد.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، حزب دمکرات کردستان اکثریت آرا را در پنجمین دوره پارلمان کردستان به دست آورد و پس از آن توانست به یک عضو اصلی در دولت اقلیم کردستان تبدیل شود.

در پنجمین دوره انتخابات پارلمانی کردستان 3 میلیون و 850 هزار و 61 شهروند واجد شرایط رای دادن بودند که از این تعداد 1 میلیون و 845 هزار و 979 شهرون پای صندوق های رأی رفتند. حزب دمکرات کردستان در انتخابات این دوره حائز 688 هزار 70 رای و 45 کرسی شد.

حزب دمکرات کردستان در نتیجه کسب این میزان آراء پست های زیر را به دست آورد:

رئیس اقلیم کردستان و رئیس دولت اقلیم کردستان

10 وزیر، رئیس هیات وزیران و رئیس دفتر ریاست اقلیم کردستان.

حزب دمکرات کردستان علاوه بر این سمت ها، سمت های ریاست هیئت سرمایه گذاری، رئیس دفتر روابط خارجی، رئیس دفتر فناوری اطلاعات، رئیس شورای خدمات و سمت های دیگر بسیاری را بر عهده دارد.

ریاست دفتر هماهنگ کننده امور بین الملل.

دفتر سیاسی حزب دمکرات کردستان اعلام کرده است که در انتخاباتی که غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی باشد و در سایه یک نظام تحمیلی برگزار شود، شرکت نخواهند کرد.

در بیانیه این حزب آمده است؛ اگر توافقنامه تشکیل دولت سودانی اجرایی نشود، نمی‌توانیم حضور در روند سیاسی حاضر در عراق را ادامه دهیم.

حزب دمکرات می‌گوید: «به منظور احساس مسئولیت در قبال حفظ حقوق مردم کردستان و نظام دمکراسی در عراق، به نفع مردم و میهن می‌دانیم در انتخاباتی که غیرقانونی و مغایر با قانون اساسی است و در سایه یک نظام تحمیلی برگزار می شود شرکت نکنیم».

کد خبر 2768374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha