رهبر ائتلاف دولت قانون: مسعود بارزانی انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را بایکوت نخواهد کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نوری مالکی، رهبر ائتلاف دولت قانون می گوید که با مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان صحبت کرده و تایید نمودە است که انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان را تحریم نخواهد کرد

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، نوری مالکی در گفت و گو با شبکه سومریه گفت: مشکلاتی کە توسط رژیم گذشتە با اقلیم کردستان و کشورهای همسایه بوجود آمدە، تا کنون حل نشدە باقی ماندە است و نتوانستەایم بر آن غلبە کنیم.

وی گفت: من با مسعود بارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان صحبت کردەام ، وی خواستار رفتاری مبتنی بر قانون اساسی با اقلیم کردستان است و ما نیز بار دیگر بر پایبندی خود به قانون اساسی تاکید کردەایم.

رهبر ائتلاف دولت در ادامە افزود: مسعود بارزانی تایید کرده است از شرکت در انتخابات انصراف نخواهند داد، اما منتظر تفسیر احکام دادگاه فدرال خواهد بود.

به گفته مالکی، بارزانی معتقد است برخی تصمیمات باعث سلب حقوق مردم کردستان شده است ، اما باید باور داشتە باشیم کە  کردها را نمی توان به حاشیه راند و نقش آنها را نادیدە گرفت.

وی تاکید کرد؛ این مشکلات به زودی حل خواهد شد.

مالکی یادآوری نمود؛ یکی از مسائل حل نشده، قانون نفت و گاز است که در سال 2007 توسط کابینە حکومت تصویب شد و بە پارلمان ارسال گردید، آنچە تصویب این قانون را بە تاخیر انداختە است، پیشنهاد متمم های است کە از جانب اقلیم کردستان و وزارت نفت مطرح می شود.

کد خبر 2768474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha