محرومیت ۱۳ میلیون سوری از غذای کافی و سالم

سرویس سوریه - «آدم عبدالمولی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل از دسترسی محدود یا نامطمئن نزدیک به ۱۳ میلیون سوری به غذای کافی و سالم خبر داد.

به گزارش کردپرس، «آدم عبدالمولی» هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در سخنانی از دسترسی محدود یا نامطمئن ۱۲.۹ میلیون سوریه‌ای به غذای کافی و سالم خبر داد.

به نوشته میدل ایست نیوز، «آدم عبدالمولی» هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرد که دستکم ۱۲.۹ میلیون تن در سوریه از ناامنی غذایی رنج می‌برند.

عبدالمولی روز جمعه در نشستی از طریق ویدئو کنفرانس با اشاره به بیش از ۱۳ سال جنگ در سوریه تصریح کرد: «از آن زمان تاکنون نیازهای مردم این کشور سال به سال افزایش چشمگیری داشته است بگونه‌ای که ۱۶.۷ میلیون تن در سوریه به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند در حالی که این رقم در سال ۲۰۲۳ حدود  ۱۵.۳ میلیون تن و در سال ۲۰۲۲ حدود  ۱۴.۶ میلیون تن بوده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «بیش از ۷ میلیون سوری در داخل این کشور آواره شده‌اند و تقریبا همین تعداد نیز  به کشورهای دیگر پناه برده‌اند که بیشتر آنها در کشورهای همسایه از جمله  ترکیه، اردن و لبنان هستند.»

هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل با توصیف کردن  آنچه در سوریه در حال وقوع است به یکی از خونین‌ترین بحران‌های جهان برای غیرنظامیان، ادامه داد: «درگیری‌ها همچنان در مناطق مختلف سوریه خطرناک است و اخیرا سرعت درگیری‌ها بویژه در شمال این کشور افزایش یافته است.»

عبدالمولی در پایان با بیان اینکه سازمان ملل کمکی به ارزش ۴.۰۷ میلیارد دلار برای حمایت از ۱۰.۸ میلیون تن از مردم نیازمند کمک در سوریه برای سال ۲۰۲۴  تقاضا کرده است اظهار داشت که تا اول مارس، تنها ۰.۰۲ درصد از این کمک تامین شده است.

کد خبر 2768508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha