سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان: بغداد ۱۵ روز است حقوق را ارسال کرده اما تیم حزب دمکرات کردستان در دولت آن را مصادره کرده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان-‌ علیرغم اینکه نزدیک به ۱٥ روز است وزارت دارایی عراق ۶۰۸ میلیارد دینار به دولت اقلیم کردستان برای حقوق کارمندان ارسال کرده اما هنوز تاریخ پرداخت آن اعلام نشده است، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان دراین باره گفت که اتحادیه میهنی موافق پرداخت حقوق است و از دولت اقلیم کردستان می‌خواهد پول دریافتی از بغداد بابت حقوق را به کارمندان پرداخت کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، کارمندان اقلیم کردستان حدود ٥۲ روز است که حقوق خود را دریافت نکرده اند، این درحالی است که وزارت دارایی عراق ۱٥ روز پیش ۶۰۸ میلیارد دینار برای حقوق کارمندان اقلیم کردستان به حساب وزارت دارایی اقلیم واریز کرده است، اما هنوز تاریخ پرداخت آن اعلام نشده است، تیم اتحادیه میهنی کردستان در دولت می گوید: «تیم حزب دمکرات در دولت آن را مصادره کرده و حاضر به پرداخت آن نیست».

سعدی احمد پیره، سخنگوی اتحادیه میهنی کردستان در اظهاراتی گفت: «اتحادیه میهنی کردستان موافق پرداخت حقوق کارمندان است و از دولت اقلیم کردستان می‌خواهد پول دریافتی از بغداد را بین حقوق بگیران توزیع کند.

وی اشاره کرد: «حزب اتحادیه میهنی از سال ۲۰۱۴ تلاش کرده است تا مشکل حقوق بگیران را حل کند و برای این منظور در سطح اقلیم و فدرال تلاش هایی انجام داده و اکنون نیز از حزب دمکرات کردستان می خواهیم که پول بغداد را در اسرع وقت بین حقوق بگیران توزیع کند، زیرا در ماه رمضان هستیم و شهروندان منتظر حقوق خود هستند و به آن نیاز دارند».

دولت اقلیم کردستان برای پرداخت حقوق ماهانه به بیش از ۹۴۰ میلیارد دینار نیاز دارد و پولی که بغداد ارسال کرده کسری دارد و برای حقوق ماه فوریه کافی نیست.

پس از تنشهایی کە بر اثر اظهارات شدیداللحن سخنگوی دولت اقلیم کردستان و خائن خواندن اتحادیۀ میهنی کردستان پیش آمدە بود، تیم اتحادیه میهنی در دولت اقلیم کردستان دربیانیەای تصریح کردە بود: «به جای اظهارنظر و تهمت زدن بهتر بود همگی برای حل مشکلات و احقاق حقوق کارمندان تلاش کنیم. اقلیم کردستان و دستاوردهای آن را نمی توان بدون اعتماد و حمایت مردم کردستان و تنها با شعار حفظ کرد».

در بیانیه وزرای این حزب آمده است: «در جلسه اخیر هیأت وزیران، تیم وزرای اتحادیه میهنی کردستان درخواست کردند که با مقدار پولی که از بغداد آمده است، پرداخت حقوق آغاز شود و سعی کنند از وزارت دارایی عراق درخواست ارسال مابقی حقوق ها را داشته باشند».

سخنگوی اتحادیه میهنی در همین خصوص اظهار داشت: «در نشستی که برگزار شد حزب اصلی دولت با نظر ما مخالفت کرد و بجز این هر چیز دیگری که گفته شده را تکذیب می‌کنیم و اعلام می‌کنیم صحت ندارد و اهداف و انگیزه های سیاسی پشت آنها است».

کد خبر 2768535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha